Dag allen.
Laatste week Sept en de eerste drie weken van Okt, ga ik voor de tweede keer naar India. Vorig jaar ben ik een week eerder naar huis gegaan. Had het eigenlijk nauwelijks voorbereid ( als dat al kan voor India ) , maakte een stomme fout door veel te veel te betalen voor een trip van 2 weken in een lokaal tentje in Delhi, de dag na aankomst. Ontmoette weinig mensen, werd gek van de drukte. Ik maakte natuurlijk ook leuke en bijzondere zaken mee. Maar toch, in Udaipur gaf ik op. Moe in mn kop door alles incl bovenstaande zorgen ervoor dat ik dus een week eerder terug ging. Geen spijt van gehad.
Maar in Feb dit jaar, begon het toch weer te kriebelen. Wist ook geen ander land in Azië. Zuid Amerika trekt me niet. Afrika eigenlijk ook niet zo. Reis graag zonder groep. Durf ik in Afrika niet aan. Wellicht onterecht. Lijkt me niet..
Anyway!! Ik wilde graag terug naar India. Om het af te maken. Het land is gewoon fascinerend met al zn voor en tegens! India. You hate it or you love it. Ik zweef er tussenin. Misschien iedereen wel hier?
Ik kom aan op Mumbai en vertrek daar ook weer. Daar heb ik eigenlijk wel een beetje spijt van. Liever vanaf Chennai teruggevlogen. Kan tuurlijk nog wel gewijzigd worden eventueel/
Ik heb niet echt een vraag, where to go…want dat kan je overal wel vinden cq zelf uitzoeken.
Wat ik me wel afvraag of het echt daadwerkelijk veel rustiger is dan het Noorden waar ik dus ben geweest vorig jaar? Delhi, Varanasi, Jaipur Udaipur plus nog enkele andere plaatsen.
Ik zit aan het einde van het regenseizoen. Mocht ik in Goa eindigen, las ik dat er een kans dat slaap/horeca e.d. gesloten zijn? Er zijn vast betere stranden? Mn laatste 2 trips in Azie waren zonder strand. Nu wel weer eens lekker voor een paar daagjes.
Verdere tips mogen natuurlijk ook!
Dank en groet.