treintickets

• ton

bijna goed.

alleen slaapt ons soort mensen niet in lodges, maar in hotels

ton

• Lisette

Ik heb ook een mastercard en betaling was bij mij nooit een probleem via makemytrip.

Mocht het allemaal niet lukken, misschien kun je een lokaal reisbureau benaderen?

Ik heb mijn treinen in India een paar keer door het hotel laten boeken en dat ging prima.

Ik betaalde dan wel iets meer, maar dat had ik er voor over. Dus als je contact hebt met een hotel zou je dat kunnen proberen.

Of een lokaal reisbureau dus. Bijvoorbeeld www.iconindiatours.com in Jaipur.

Succes.

Lisette

• Ramrod

Ieder reist toch zo als hij/zij zelf het prettigste vind , lijkt wel of als je naar India gaat alleen mee telt als je daar als ongewassen backpacker …rondreist en natuurlijk totaal niet iets bespreken want dan tel je niet mee, tssssss.

• Khan

Wat de backpacker die niet reserveert waarschijnlijk niet weet is dat voor 'm een kaartje op basis van het zgn. backpacker-quota geregeld wordt. Allemaal veel minder avontuurlijk als het lijkt. Nee, probeer als normale Indier maar zonder reservering op dezelfde dag op een drukke verbinding de trein te pakken. Wordt het toch of Unreserved Second of een kwestie van illegaal een plekje ritselen.

Khan, die afgezien van de nauwelijk meer bestaande First Class, alle klassen van Indian Railways gereist heeft, inclusief “foot plating” (oftewel op de loc).

• KeesS

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf ook wel een backpacker vindt. Mijn bagage zit achterin de auto (dus eigenljk een beetje op de rug) en verder laat ik me heerlijk van A naar B rijden. Laat iedereen reizen zoals hij of zij dat wil zonder daar elkaar om te veroordelen. Wil je als back packer goedkoop slapen en eten prima. Maar het is geen statement. Voor mij hoeft dat niet. Niet dat wij nu uiterst luxe reizen. Maar ik laat wel iemand mijn koffers dragen en betaal hem daarvoor want dat is zijn inkomen. Schoenenpoetsen ook, alleen niet door kinderen want die moeten naar school.