treintickets

• Luc

Probleem met het boeken van treinticket,

Verleden jaar heb ik al mijn treintickets geboekt met IRCTC

Maar nu heb ik problemen als ik tot het betalen kom, Mijn master kaart word niet aanvaard,

Dus ben ik mijn tickets via cleartrip aan het boeken.

En voor de meeste tickets is dat geen probleem, maar sommige treinreizen vindt hij niet terug.

Als ik kijk op IRCTC zijn dit wel degelijk bestaande reizen.

Ik wil met de trein van Jodhpur naar ajmer trein nr 54801 die dus degelijk bestaat, maar cleartrip vind die trein niet.

Wat kan ik doen als ik deze tickets toch online wil bestellen?

Dank bij voorbaat

• Lisette

Heb je al gekeken bij www.makemytrip.com?

• Luc

Lisette,

Bedankt voor de reactie, maar ook daar aanvaarden ze geen Mastercard.

De treinen die ik zoek gaat er wel.

Weet je misschien nog iets anders?

Groetjes,

Marc

• T.o.m.

De Visa kaart wordt wel -veel- meer geaccepteerd.

De reden daarvan is dat mastercard een grote commissie verlangt bij elke aankoop (op kosten van de verkoper). Visacard vraagt ook commissie, maar deze is kleiner.

Je zou kunnen overwegen een visacard aan te schaffen.

• Luc

Beste,

Ze spreken wel over het niet accepteren van internationale kaarten.

Noch master noch visa wordt aanvaard.

Luc

• ton

Zie ook mij beric ht van 7 feb jl. Sinds een paar maanden kun je niet meer rechtstreeks boeken bij IRCTC. Concreet betekent dit dat je je boeking niet kunt afronden na invoer creditcardgegevens. Ze hebben een hele lijst van geautoriseerde agenten bij wie je wel kunt boeken.

Cleartip en makemiytrip staan daar ook op. succes

ton

• klaasje

Ik heb al heel wat keren met de trein gereisd en ben altijd mee gekunt. Ik snap de toegevoerde waarde niet van dat reserveren? Is toch niet leuk dat je van te voren weet dat je op een bepaalde dag en tijdstip op station a moet staan om naar station b te reizen, vreselijk, en dan noemen de meeste mensen zich ook nog backpacker. Vanuit de lodge met de taxi naar het station backpack uit de koffer, drager draagt de backpack van uit de taxi naar de trein en hup weer een stuk gebackpact door india. Dit heeft natuurlijk niets met backpacken. Op vakantie gaan met een rugzakker maakt je nog geen backpacker.

Bestaat de backpacker nog, liften, dorm, dag hangen op een peron enz enz?

• PeeJee

Volgens mij heeft Luc nooit beweerd backpacker te zijn. Er zijn genoeg mensen die in India reizen met taxi/ eerste klas treinen/ ambassador/ etc. Is de backpacker daarboven verheven dan?

Bovendien heb ik HEEEL vaak meegemaakt dat de trein die ik wilde hebben vol zat, maar ook dat ik bijvoorbeeld 6 uur moest wachten of het loket gewoon dichtging vanwege een of andere feestdag… Kan me voorstellen dat niet iedereen daar altijd zin in heeft!!!

PJ

• Luc

Dat is zo die staan vermeld, maar zoals gezegd cleartrip neemt die verbinding niet aan, en de andere aanvaard geen internationale kaarten.

Dus mijn probleem is nog niet opgelost.

Luc

• Luc

Ik heb toch nooit beweerd dat ik een backpacker of zoiets ben.

Ik boek alles graag op voorhand, misschien zijn er daar veel tegen, maar zo reis ik graag.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee om op de aangestipte tijd en datum verder te reizen.

Groetjes

Luc