het "echte" India

• Sundri

Na jaaa, Kataraja, jij zit toch ook niet verkeerd…? ‘t Is wel veel werk, hoor, om te emigreren. Ik woon al 25 jaar in hetzelfde huis, wat een troep verzamel je dan, om maar ’ns wat te noemen. Opruimen die zooi of verkopen… En dan al die procedures, niet alleen t.a.v. visa en PIO, maar nog veel meer. Emigreren doe je niet even op een achternamiddag. Zal blij zijn als ik eenmaal in India woon, eindelijke relaxen, hoewel…, dan is er ook nog het een en ander te doen. Huis zoeken, baan zoeken… en zo meer.

• kataraja

Sjta Sundri bloed kruipt … Mijn hart ligt nu eenmaal in India. Ik kan wel trouwen met een Indiase schone, mijn mooi ex buurmeisje Amu b.v. maar mijn vrouw zit dat niet zitten:D:D.

Als er mensen hier zijn die een oplossing voor mij weten, ik hou mij aanbevolen, ter tegen prestatie bied ik 2 tickets naar india. Moet wel een definitieve oplossing zijn voor de visa problemen zijn.

Groet Kataraja

• Sundri

Ik snap wat je bedoelt. India trekt mij al bijna 12 jaar en daar kom ik never nooit meer van los, dat is een ding dat zeker is. Al die andere Aziatische en Zuid-oost Aziatische landen zijn ongetwijfeld mooi, beter, whatever en toch kan het me niet meer bekoren dan India. Misschien ga ik daar nog weleens vakantie houden als ik in India woon, dan breng ik je wel een bezoekje in Thailand :D of kom ‘ns langs als je toch nog ’ns in India bent. Zou ik ooit een definitieve oplossing weten voor je visumprobleem, dan laat ik het je wel weten :D.

• Rob

Paul,

Volgens mij wordt er met de term “het echte India” meestal het platteland bedoeld.

Plekken waar de tijd heeft stil gestaan, nog niet beinvloedt door het Westen.

Die plekken zijn er natuurlijk nog steeds.

Vandaar dat veel mensen vragen naar niet-toeristische plekjes.

Wel heeft iedereen daar tegenwoordig een mobieltje en een flatscreen kleurentelly.

Maar die hoef je niet op de foto (video) te zetten.

En ook de sfeer van het Hindoeisme, die toch overal voelbaar is.

Rob

• Rob

Kataraja,

Voor zover ik begrepen heb ben je al in India zodra het vliegtuig in het Indiase territoriale luchtruim komt.

Bij landelijke grensovergangen is er soms een stukje niemandsland.

Dan ben je nog niet in India als je de paspoortcontrole nog niet bent gepasseerd.

Je bent dan ook niet meer in het land waar je vandaan kwam als je die paspoortcontrole bent gepasseerd.

Internationaal rechtelijk gezien ben je dan even nergens.

Dat kan een heel mystieke ervaring opleveren, als je daar gevoelig voor bent.

Rob

• Theo

Ja, het begint al in AbuDhabi, Shariah, Doha, Bahrein (de laatste ff niet meer).

Samen met een vliegtuig vol Aziaten verder, nostalgie….:S