Flight overbooked?

• Sundri

Wat maf… Ik vloog ook 'ns met Alitalia. Zelfde “probleem”. Toen kreeg ik een vlucht aangeboden met KLM en was ik 4 uur eerder thuis, want toen had ik dus een rechtstreekse vlucht. Dat lijkt me veel beter, sneller en het kost je zo mogelijk geen extra vakantiedag. Een Duits paar kreeg een vlucht met Lufthansa, ook sneller thuis dus. Maar Alitalia vliegt allang niet meer op India (sinds hun “faillissement”).

• Sweety

Ruim 4 maanden eerder (via reisbureau) geboekte rechtstreekse vlucht naar Delhi vanaf Brussel met Jet Airways. “Mevrouw, ik zie een reservering voor uw echtgenoot, maar voor u heb ik geen stoel op deze vlucht. U kunt via Chennai naar Delhi vliegen, zal ik …”

• KeesS

Of ik nou economy of business class vlieg maakt voor India niets uit. Het blijft even arm of rijk. Het feit dat ik kan reizen zegt meer over mijn rijkdom.

• T.o.m.

Misschien heb ik een paar honderd keer gevlogen, (bijna) nooit een overbooking meegemaakt.

misschien is dat “overbooked” een beetje een overtrokken verhaal.

Maar het komt voor. Heb het dus zelf 1 keer meegemaakt. Ik mocht kiezen: vliegen of

volgende dag vliegen, in de tussentijd een gratis transfer naar een ****hotel, gratis eten en drinken inclusief de drankjes en 600 euro op mijn rekening.

erruug vervelend die overboekingen. mogen van mij wel vaker voorkomen.

• Rob

Tom,

Schiet mij te binnen.

Zoals misschien bekend houd ik niet van nachtvluchten.

Ik had een keer een (heen- en) terugvlucht overdag geboekt (Royal Jordanian) via Amman naar Mumbai.

Prima vliegtijden voor een prima prijs.

Mijn vervolgvlucht was expres een dag later, op de heenreis was ik ook 2 dagen in Amman gebleven

De laatste overnachting kreeg ik bij aankomst gratis aangeboden in een 5* hotel.

Rob

ps Wat mij opviel in Amman, hoe schoon die stad is.

• johan

Vorig jaar overboekt (via Dusseldorf naar Trivandrum) moest omvliegen via Munchen. (met Emirates) hetzelfde vliegtuig van Dubai naar Trivandrum kreeg ter compensatie een gratis extra retourticket of een upgrade heb voor het laatste gekozen en wil zo altijd wel “overboekt” zijn

• Rob

Beste Jo,

Na het lezen van alle reacties zul je begrijpen dat niemand van je tip gebruik gaat maken.

Geen enkele Indiaganger wil zoutloos eten.

Wij willen allemaal liever gratis overnachtingen, maaltijden en tickets.

Ergens een dagje (weekje) langer blijven is voor ons Indiagangers ook geen probleem.

Zeker niet als dat op kosten van een luchtvaartmaatschappij is.

Rob