Flight overbooked?

• VideJo

Er zijn hier nogal wat mensen, die hun vlucht persoonlijk boeken. Nu gebeurt het nogal eens, dat alle stoelen vergeven zijn en dat er een aantal mensen helaas nie mee kunnen. Vliegmaatschappijen doen blijkbaar altijd aan “Overbooking”.

Nu hoorde ik onlangs van een insider, dat je daar wel wat aan kunt doen.

Je boekt met als speciale wens, dat je zoutloos wilt eten. Die stoelen worden blijkbaar nooit geslachtofferd.

Natuurlijk wel een zoutvaatje meenemen.>:D<

• Rob

Beste Jo,

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Op dit prikbord heb ik nog nooit iemand gehoord dat ze niet mee konden vliegen met een persoonlijk geboekt vliegticket.

Wat is jou bron?

Rob

• VideJo

Iemand die de architectuur van de commerciële website van Transavia doet.

• Sundri

Beste Jo,

Nog nooit heb ik zelf een overbooking meegemaakt en ik heb al heel wat gevlogen in m'n leven, maar nauwelijks met charters.

Overbooking komt vooral voor als je met een charter vliegt en ik denk dat de meeste van ons op dit prikbord met lijnvluchten naar India vliegen. Misschien ben jij een uitzondering daarop als je b.v. een charter pakt naar Goa. Transavia is een chartermaatschappij en daar zullen overboekingen dus wellicht vaak kunnen voorkomen; dat ligt aan hun beleid en dat beleid is mij niet bekend.

• Ineke M

Al vaak naar India gevlogen met verschillende maatschappijen en (gelukkig) niet meegemaakt dat het overbooked is.

Moet er niet aan denken om zoutloos te eten………

Ineke

• Rob

Sundri,

Schiet mij opeens te binnen.

Ik heb zelf een keer een overbooking meegemaakt.

Was met een binnenlandse vlucht in India.

Toen werd mij vriendelijk gevraagd of ik bezwaar had om zonder bijbetaling te ruilen tegen een stoel in de businessclass…

Rob

• Ineke M

Kijk, dat heb ik ook een keer meegemaakt op een deel van het traject. Dat zijn overbookingen die ik wel vaker mee wil maken!

Ineke

• VideJo

Ga je naar het arme India en dan ben je heel blij met een stoel in Businessclass?:S

• Mr Bojangles

wel meegemaakt “underbooked”.

Alitalia. Op de heenreis zat het vliegtuig al maar halfvol, en toen op de terugreis maar goed 100 man in Bombay zat te wachten voelden wij het al aan komen: vlucht gecancelled. We werden wel in een erg luxe hotel gestopt voor 1 dag, dat wel.

een kennis van me 1x een dag extra mogen blijven wegens overboeking, idem: 1 dag extra in een erg luxe hotel. Ben even kwijt welke firma dat was, maar in elk geval een grote West-Europese.

• Sundri

Nu je ‘t zegt. Dat heb ik ook ooit meegemaakt, maar da’s al lang geleden. Niet verkeerd toch?