nog maar weer eens visa :-P

• riez

Hallo allen;

Ja, sorry, hoor, weer maar eens een visa vraag…

Wij gaan na 1,5 jaar weer naar India voor de bruiloft van mn zwager, maar de regels ed veranderen zoveel…

Kun je nu wel of niet je visum via de ambassade regelen? Want eerst was het niet meer en nu weer wel toch?

Kun je de aanvragen ook nog/ weer gewoon naar de ambassade sturen of alleen via visumburo?

Thanks!

• Mr Bojangles

ik heb het net via het visumburo aangevraagd. was een paar formulieren vergeten, kreeg daar keurig een mail over of ik die even wilde namailen, en binnen 10 dagen totaal, mijn paspoort met visum terug.

• andy

He Mr Bojangles (Kees), ga jij naar India?????????????????? Waarom???

• ton

Vorige week visa opgehaald in Den Haag bij het visumbureau. Benodigdheden:

* aanvraagformulier met twee pasfoto's

* verklaring Undertaking

* werkgeversverklaring(en) dat het bezoek alleen maar om toeristische redenen is.

* bevestigde vluchtgegevens.

Noot: de visa moesten afgehaald worden in Den Haag, brengen en halen dus. Afhandeling duurt ca drie dagen.

Ton

• riez

Allemaal via het visumburo dus, kan het echt niet meer via ambassade…?

• Hay

Heb dit via de ANWB gedaan, ook zij gebruiken de Visumdienst. Maar dan kun je je paspoort en bijbehorende gegevens gewoon bij het dichtsbijzijnde ANWB kantoor afgeven en later weer afhalen. De prijs is nagenoeg gelijk dan als je het paspoort e.d. aangetekend moet opsturen (zelfs nog iets goedkoper)

Ik kon mijn paspoort met visum in een week na afgifte weer gaan afhalen.

Voor meer info zie de website van de ANWB.

• amonree

Was afgelopen week bij de ambassade,

maar werd doorgestuurd naar de visumdienst op de laan v meerdervoort.

• Riez

O, das ook een goeie optie zeg! DAt ga ik zeker nakijken! Zo'n gedoe anders om met 4 kids naar Den Haag/ Amsterdam of Rotterdam te moeten!

• Ineke M

Je kan het nog steeds via de post doen hoor! Net zo makkelijk, tenzij de ANWB bijjou om de hoek zit.

Mijn collega heeft het via de ANWB gedaan; kosten € 104,- pp. Ik heb het via de visaservice gedaan € 96,-. Reken daarbij de kosten voor het aangetekend verzenden en je ziet dat er geen echt verschil in zit.

Ineke

• Hay

Mij heeft het 99,50 euro gekost (slechts een visum voor mezelf): single entree visum 64,50 euro, bemiddelingskosten 25 euro en transportkosten 10 euro, totaal 99,50 euro. Ik kan me voorstellen dat je bij meerdere paspoorten/visa b.v. slechts een keer of in elk geval minder transportkosten moet betalen, maar dat zul je na moeten kijken.

Ik vond het zelf wel handig dat ik de spullen gewoon kon afgeven en ophalen, maar de ANWB was voor mij ook niet ver weg.