Er is een uitbraak van het congovirus in Gujarat (geen grapje) kijk op de homepage van www.hindu.in . Een erg gevaarlijke en zeer besmettelijke ziekte. fysiek contact met patiënt patient kan dodelijk zijn.
Johan,
Afgelopen keer dat ik in India was, was er een uitbraak van Japanse Encefalitus.
En een behoorlijk aantal gevallen van Denque.
Wat moeten we met dit soort nieuws denk ik dan?
Voorzorgsmaatregelen nemen, je overal tegen in laten enten?
Of liever thuis blijven?
Een ding weet ik zeker: het slikken van malaria profylaxe helpt niet tegen allerlei andere ziektes.
Ik begrijp onderhand niet zo goed waarom mensen daar zo op zitten te focussen.
Rob
Rob,
Over een uurtje stap ik op de fiets en ga met een fietsmaat een 50tal km fietsen hier door India (heb een echte gazelle xr4 meegenomen) doe dit 5 keer in de week.Ik lees dagelijks de ongelukken die hier gebeuren, wat mij niet weerhoud om te fietsen. Ik heb wel leren omgaan met het verkeer hier en draag voor de zekerheid een helm.
Dat van het Congovirus is enkel info. iedereen moet maar weten wat hij of zij er mee doet. Ik herinner mij de uitbraak van de pest (volgens mij in 1994) dat mijn vlucht (gulfair) werd geannuleerd. en vorig jaar dat ik langs een controle desk moest voordat ik naar de douane kon vanwege de Mexicaanse griep.
Weet je ook hoe dat congovirus ontstaat? En komt het alleen in Gujarat voor? Van die controle inzake de maxicaanse griep kan ik me die beeldschermen ook nog wel herinneren. Iedereen die een iets verhoogde kleur/temperatuur had werd er uitgehaald. Zo te zien hadden ze ook maar 1 thermometer die ze voor iedereen gebruikten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?