malariapillen nodig?

• Rob

Johan,

Goed antwoord.

Moest wel even grijnzen bij chicken Gunya = Chikungunya.

Rob

Enge virussen in India

• Theo

Even zaken in perspectief zetten?

> "In alle gebieden in India, lager gelegen dan 2000

> meter, komt malaria voor (1,5 mio gevallen of

> 0,015% van de bevolking in 2007).

In Subsahara Afrika sterven in een dorp van 1000 inwoners 8 kinderen in één maand in de natter moesson.

Daar krijgt iedereen, 100% dus, regelmatig malaria, voor wie 't overleeft.

> Zowat 50%

> hiervan zijn vormen van de meest dodelijke

> variante, de cerebrale malaria of plasmodium

> falciparum. In India vallen jaarlijks meer dan

> 1000 dodelijke slachtoffers,

in 6 jaar tijd zijn er 3000 kinderen minder gestorven op een bevolking van ± 40.000 inwoners, door ons opgezet project.

http://www.malarianomore.nl/werkwijze/projecten/strijd_tegen_malaria__shibinga___west_kenia/

> het merendeel in de

> oostelijke en centraal gelegen deelstaten Assam,

> Meghalaya, Orissa, West-Bengalen en Maharastra.

Gaan jullie juist daarheen?

>

> Het is dan ook ten stelligste aan te raden om in

> die gebieden onder een muggennet te slapen, een

> muggenwerend product met DEET te gebruiken en een

> profylactisch middel in te nemen, ook voor korte

> verblijven.

goed advies, als je niet ziek wordt van de profilaxe.

> In functie van uw algemene

> gezondheidstoestand, zal uw arts voor het afreizen

> u de meest aangewezen behandeling voorschrijven."

>

> We reizen met 2 kinderen (5 en 3 jaar).

Reis je in de droge tijd?

Voor het verblijf Kerala is 't misschien wel handig paludrine of cloroquine te gebruiken, als jullie er tegen kunnen.

de Backwaters zijn een potentieel broedgebied voor muskietenlarven.

• johan

En ik vroeger maar denken dat “Chicken tika masala” ook een erge ziekte was.

Er zijn hier overigens weer gevallen van de Mexicaanse griep geconstateerd, maar dat is geen reden om weg te blijven. Is in Nederland ook het geval las ik net op internet

• kataraja

Hoi Johan, even off topic. Jij verblijft langere tijd in india, weet jij mischien mazen in de wet om er permanet te verblijven? Zelf heb ik ook wel goeie contacten maar deze contacten zijn alleen maar waardevol als er een ADMK regering in tamil nadu zit.

Groet Kataraja, de Jayalalitha fan.

• johan

Ik heb wel contacten maar die ga ik niet hier op internet prijsgeven. Zie het zo, ik krijg gemakkelijk een zes maanden visum en dat is genoeg, want ik werk zeven maanden en ben vijf maanden hier, Laatste keer een dubble entry six monhts visa (T)

• kataraja

Jammer, hier in thailand heb ik een jaar visum en dat wordt gewoon elk jaar bij imigration ververst dus ik hoef er nooit uit. Ik weet niet of er ook zoiets bestaat voor India.

Groet Kataraja, de jaarvisum bezitter.

• kataraja

Ik heb ook wel contacten, maar dat ligt meer op politiek terrein en dat is een heel onrustig terrein. Zoals ik al schreef als er een admk regering is heb ik geen problemen .

Groet Kataraja, anti, dmk, pmk!!!

• Sundri

De bekende van mij liep malaria op Mahabalipuram. Zou je kiezen voor pillen: inderdaad voor de Himalaya's niet nodig, maar overal elders in India komt malaria wel degelijk voor en dus ook in Zuid India.

• Sundri

Ik werd dus doodziek van de paludrine…

Malaria komt inderdaad vooral voor in de natte tijd en niet in de droge tijd. Dat geldt overigens voor alle tropische ziekten en niet alleen voor malaria.

Ik slaap nooit onder een muskietennet. Vanwege de hoge luchtvochtigheid in Zuid India is dat niet om uit te houden. Slaap gewoon onder een fan. Koop van die olie, die je in het stopcontact kunt steken en op je kamer heb je echt nergens last van. Let juist op als je ergens 's avonds zit te eten. Je wordt meestal in je voeten gestoken. Vraag de restauranteigenaar om antimuggenwierook. Die branden ze dan onder de tafel bij je voeten. Dat voorkomt ook veel muggensteken. Rond de schemering is het steken door muggen het ergste.

• quiwiwi

Ik heb beslist om toch de malariapillen te nemen. Zeker voor de kids.

Hier schrijven ze malarone voor.

Ik wil het lot niet tarten…