Gewoon, uit nieuwsgierigheid :)

• erik

1983 Overland naar India, 5 maanden weggebleven

1984 Overland naar India en overland weer terug 8 maanden weggebleven

Daarna diverse keren een maand in India geweest als toerist. Meestal; in het noorden, 1 keer waren we tien weken en hebben we Aurangabad, Ellora en Ajanta gezien.

Weer later nog 2-3 keer als reisleider in Noord India geweest en tot slot in 2008 mijn ouders 2 weken meegenomen om ze te laten zien waar ik toch steeds naar toe ging.

En ik woon nog steeds in Zoetermeer :)

• erik

Gisteren via Facebook nog contact gehad met Shirley, maak je geen zorgen.

• Andre

Mijn vrouw is in India geboren en woont hier sinds haar achtste. Ik leerde haar 10 jaar geleden kennen en ben inmiddels 4 keer met haar meegeweest naar India. Eerste keer was in 2003, rondgereisd Mumbai - Delhi - Rajasthan - Punjab. Gelukkig had zij mij daarvoor al eens meegenomen naar Londen (ik kwam zelf nooit verder dan België en Duitsland), anders was de cultuurshock wel erg groot geweest…;) Ik moest de verkopers echt van me af slaan, blank = geld mentaliteit, daar had ik moeite mee, maar mijn vrouw vond het wel amusant om te zien en nu zie ik de lol er ook van in, het hoort gewoon bij India, net als de muggen en vliegen haha :)

• Abv

Wat leuk jullie reacties allemaal te lezen!

Zo te lezen heeft iedereen uiteenlopende verhalen…

Het blijkt toch wel dat veel mensen er na hun 1e reis zijn blijven “hangen”of steeds terugkomen….

Als ik geen kleine zou hebben, had ik het ook wel geweten, dan had ik voor een jaar mijn rugzak opgedaan :)

Wat was jullie meest byzondere, of vreemde gebeurtenis in India?

• VideJo

Abv Schreef:

——————————————————-

> Wat was jullie meest byzondere, of vreemde

> gebeurtenis in India?

Heb je een half uur??????

(:D

• erik

Ober, heeft U toast met roerei?

Nee.

"Heeft U toast?

Ja

Heeft U roerei?

Ja

Mag ik die allebei

ja.

Een hotel in Agra :)

• Shirley

Hier ben ik :)

• Paul Broekman

In jan 1980 voor het eerst in India, aangekomen in Bombay. Wat een cultuurshock. Daarna zuid India.

Naderhand vaak terug gegaan (10 x) voor langere tijd, meestal voor drie of meer maanden. In 1995 voor het eerst een tentoonstelling gehad in Calcutta na daar drie maanden te hebben gewerk in een atelier. Daarna meerdere tentoonstellingen in Delhi, Bombay etc.

In 1997 zeven maanden gewoond op de Gandhi Darsan in Delhi en gewerkt aan een tentoonstelling over Gandhi.

In 2004 voor het laatst teruggegaan naar India voor een reis van drie maanden.

Woon nu al jaren in Turkije in een klein dorp maar voel me ook nog erg verbonden met India.

• Rob

Erik,

Ik had een keer two boiled eggs voor mijn ontbijt besteld in een restaurant.

Dat was tijdens mijn 1e Djoserreis en mijn 1e ontbijt in India.

In Imperial Hotel, 5* hotel bij Janpath / Connaught Place.

Ik kreeg een keurig gekookt eitje geserveerd in een keurig stenen eierdopje op een schaaltje.

Beste ober zei ik: ik had two boiled eggs besteld, dit is er maar een.

Toen trok de ober het stenen eierdopje omhoog: voila.

Rob

• Rob

Abv,

Het meest vreemde kan ik niet zeggen, alles is een ervaring.

Mijn ervaringen verwerk ik vaak in mijn reacties op dit prikbord.

Op mijn website heb ik wat korte fragmenten geschreven.

Thema: Dieren in India

Over Honden, Apen, Vleermuizen, Slangen, Salamandertjes, Kreeftjes en Krabben.

Rob

http://www.xs4all.nl/~devarosa/reisverslagen/fragmenten.htm