Route in zicht :)

• froukje

ik heb er alleen geen smiley(bewust)in gezet.Na posten wist ik niet hoe die eruit moest.

• Rob

Abv,

Ik ben razend nieuwsgierig welke route je nu uit hebt laten stippelen?

Welke keus je gemaakt hebt.

Rob

• Abv

Hoi Rob,

Het is zo goed als zeker onderstaande route, alleen waarschijnlijk met een nachtje Delhi meer, en een nachtje Kathmandu minder.

Het overzicht is een beetje rommelig, ik heb het vanuit mijn mail geplakt.

Het is nog niet niet definitief, maar dit gaat het waarschijnlijk wel worden…

Wat vindt je er van?

Dag Datum Transport Overnachting KM Uur

1 16-dec Amsterdam - Delhi Vliegtuig / transfer Delhi

2 17-dec Delhi - Jaisalmer Dli Jsm Express (1815 / 1130+ 1) transfer / trein Trein

3 18-dec Aankomst Jaisalmer 1130 Transfer Jaisalmer

4 19-dec Jaisalmer Jaisalmer

5 20-dec Jaisalmer - Jodhpur Auto Jodhpur 287 6 hrs

6 21-dec Jodhpur - Udaipur Auto Udaipur 260 5 hrs

7 22-dec Udaipur Udaipur

8 23-dec Udaipur - Varanasi transfer / vliegtuig / transfer Varanasi

9 24-dec Varanasi Varanasi

10 25-dec Varanasi Varanasi

11 26-dec Varanasi - Kathmandu GEEN DAGELIJKSE VLUCHT transfer / vliegtuig / transfer Kathmandu

12 27-dec Kathmandu Kathmandu

13 28-dec Kathmandu- Chitwan Auto Chitwan 4 tot 5 uur

14 29-dec Chitwan Chitwan

15 30-dec Chitwan - Kathmandu Auto Kathmandu

16 31-dec Kathmandu Kathmandu

17 1-jan Kathmandu - Delhi Transfer / Vliegtuig Vliegtuig

18 2-jan Delhi - Amsterdam Vliegtuig

• Abv

Iedereen,

Bedankt voor jullie reacties betreft de veiligheid en hygiene.

Ik heb heel veel aan jullie tips en wil niet onvoorbereid weg..

Het duurt nog wel even, maar voor ik definitief boek wil ik alles op orde hebben…

Wat hygiene betreft wil ik liever té voorzichtig zijn, dan een ziekte oplopen door onverschilligheid, en zeker met een jong kind…

Dus nogmaals bedankt, ook voor de tips die anderen hier niet relevant vinden ;)

Wat veiligheid betreft, ik heb ook traangas, en zo'n klein herrie apparaatje dat heihard gaat piepen als je hem indrukt mee…. :) daar zullen mijn eventuele “belagers” vast ook wel een beetje van schrikken :):);)

Mvg

• Mr Bojangles

kan over de route niet echt iets zinnigs zeggen aangezien ikzelf alleen maar op het traject Jaisalmer, Jodhpur en Udaipur kom omdat ik daar mijn vrienden heb wonen. Maar ach, dat gebied is al groot genoeg en ik leer nog telkens nieuwe mensen kennen in weer een ander dorpje.

Maar 1 opmerking: de schatting van 5 uur voor Jodhpur-Udaipur lijkt me erg optimistisch. ;-)

Maar nu ik die afstanden zag staan deed me dat denken aan de oplossing die me destijds te binnen schoot om de mensen daar duidelijk te maken hoe groot (klein) ons land is. dat ging als volgt: You know Jodhpur? “yes”. You know Jaisalmer? “yes”. Well, my country fits in between.

Om voor degenen die er nog niet geweest zijn maar eens een indruk te geven van hoe groot India wel niet is.

in elk geval heel veel plezier gewenst!

(en Kingfisher Strong is best lekker bier)

• Ineke M

Van de 18 dagen zijn 10 ‘reisdagen’. Voor mij zou dat teveel zijn, zeker met een kind erbij. Nog los van het hoge tempo vind ik het zelf zonde om zo kort in jaisalmer te blijven en een extra dagje Delhi is ook leuk.

Persoonlijk zou ik in Jaisalmer en Udaipur langer blijven, Pushkar inlassen dan weer teruggaan naar Delhi.

Het stuk Varanasi - Nepal zou ik dan in een volgende vakantie doen.

Mocht je dit schema aanhouden; hou er rekening mee dat het erg koud is in Nepal!

Ineke

• Mr Bojangles

Helemaal mee eens, maar ik wilde het eigenlijk zelf niet zeggen. India is zo groot dat je noodgedwongen veel tijd kwijt bent met reizen, en zeker Jaisalmer en Udaipur zou je eigenlijk wat langer moeten blijven. Begrijpelijk dat je die ene keer (wordt vanzelf meer hoor) dat je er bent veel wilt zien, maar als je op je gemak kunt doen dan geniet je zoveel meer. Het wordt nu wel echt haasten, haasten, haasten vrees ik.

En bijv. winkeltje in - je kijkt je ogen uit- praatje maken, chai drinken, en je bent al een uur verder, maar wel genoten.

Je kunt het zo proberen, om dan volgend jaar terug te komen en dan alleen de heen- en terugreis te boeken. ;-)

En de rest vul je dan ter plekke in. Dan begin je bijv. weer in Jaisalmer en kijk je hoelang je blijft. heb je het na 3 dagen wel gezien, ga je verder.

Je hebt overal winkeltjes die van alles en nog wat voor je kunnen regelen, dus dat is geen probleem.

• KeesS

Ik heb jouw mogelijke route even op de kaart getekend en als je dat doet zie welke reisbewegingen je maakt. Erg veel en lange afstanden. Ik zou kiezen om alleen India te doen en dan wel bijvoorbeeld: Delhi> Bikaner>Jaisalmer>Jodphur> Udaipur> Pushkar ( evt. Mathura) > Delhi. Bedenk dat je normaal gesproken 's avonds/nachts aankomt met je internationale vlucht, je reist dan gelijk door naar Jaisalmer, ik zou eerst even wennen aan het klimaat. Volgens mij is er geen directe vlucht Udaipur> Varanasi en ga je weer via Delhi. Je hebt totaal 18 dagen en reist veel bijv. dag 5 Jaisalmer>Jodphur dag 6 Jodphur>Udaipur, de aangegeven rijtijden lijken mij redelijk positief voorgesteld. Vanuit Delhi reis je helemaal naar Jaisalmer om er vervolgens maar 1 dag te verblijven, zonde van de hele reis. Als ik dan toch daar per trein helemaal heen ga zou ik er ook een paar dagen blijven. Jodphur heeft een geweldig fort, Udaipur is een leuke stad, ook voor een paar dagen. Mathura o.a. met zijn ghats vind ik zelf bijzonder. Ik zou proberen meer te genieten van het wandelen door een bazar, kopje chai drinken, fortje bekijken (Jaisalmer is een groot fort), winkeltjes bezoeken dan veel en lange reisdagen. Volgens mij heeft iedere India ganger in het begin hetzelfde probleem: veel willen zien in weinig dagen en bang dat je wat mist. Logisch want je wilt er alles uithalen, maar in India lukt je dat nooit.

• Rob

Abv,

Lastig om iets van je route te vinden.

Het lastige is dat zowel Jaisalmer als Udaipur als Varanasi in een uithoek liggen tov Delhi.

India betekent keuzes maken.

Zelf zou ik Varanasi en Nepal skippen en het beperken tot Rajasthan.

Ik mis in deze route Khuri bij Jaisalmer (woestijnovernachting), Ranakpur en Kumbhalgarh.

In december zijn er ook de kraanvogels bij Kichan.

De camelbreeding farm bij Bikaner is leuk, evenals de rattentempel.

In 16 volle dagen kun je de hele Rajasthantour doen met auto en chauffeur.

Dat is nog best krap/druk, maar wel te doen, sommige mensen doen het in minder dagen.

Ipv Chitwan kun je misschien Ranthambhore inlassen, of Todgarh?

In Todgarh ben ik afgelopen keer geweest, daar stuur ik nu iedereen heen.

Daar zijn weliswaar geen rhino's, maar is een prachtige omgeving.

Ik weet niet wat je zoontje leuk vindt, maar in Delhi mag je de Akshardham Mandir niet missen.

Zelf zou ik eerder kiezen voor meer dagen in de zomervakantie.

Een van de prettige dingen in India vind ik zelf de hitte en de gigantische regenbuien.

Wat ik hoor en lees over december in Rajasthan, dat is voor mij veel te koud.

Rob