Naaaaaa, laten we het niet te persoonlijk maken hier op deze openbare site (daar heb ik eerder slechte ervaringen mee opgedaan). Maarre, we zijn erg blij met elkaar ()
Hoi Sundri,
Van harte gefeliciteerd dan, 't is vast Kashmiri ;-)
Resumerend: naar het visumburo of zelf zorgen dat je vroeg (voor 09.00 uur ofzo) in Den Haag bent, dan kun je overdags wat anders doen.
Ik dacht dat ik tijd zat had, ik vertrek nl. 16 december, maar als ik jouw info lees dan moet ik het volgende week maar opsturen/langsgaan!
Groet,
Anita (alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst op de site zat, eigenlijk heel lang geleden).
Je kunt best nog wachten, maar waarom zou je het risico nemen? Bij de ambassade krijg je je paspoort meestal dezelfde dag mee, maar gaat er iets mis, dan heb je een probleem. Ik was blij, dat ik niet in de schoenen stond van die vrouw op vrijdag 5 november (ambassade gesloten), terwijl zij de maandag daarop zou gaan vliegen. Ze doen daarvoor echt de deuren niet even open. Dat kost pas geld, als je je vlucht moet gaan uitstellen…
Ik begrijp dat je het best voor 09.00 uur aan de Buitenrustweg kunt zijn met je paspoort, formulier en undertaking formulier (bedankt Sundri, kan hem op de site van de ambassade echt niet vinden), 2 pasfoto's en 53 euro.
Er wordt OOK gezegd dat er een werkgeversbrief moet zijn dat je daar op VAKANTIE gaat.
En voor werklozen een bankafschrift.
Rob zegt dat deze laatste zaken niet nodig waren. Ik ben niet werkloos, dan zou die werkgeversbrief volstaan, of een kopie van je loonstrook?
Wat ik uit de verhalen begrijp is het ‘net als vroeger’, alleen 3 euro duurder, klopt dit? Want een vriendin van mij wil gaan, zij woont dichterbij. Ik wil het paspoort persoonlijk aan haar overhandigen, want die poststakingen en niet te traceren stukken benauwen me ook nogal.
Groet,
Anita
Ik hoor en lees dat per post opsturen van het visum niet mogelijk is, maar terugsturen doen ze dat ook niet als je er een envelop bij doet? Dat deden ze vroeger nl. wel, ook toen het niet altijd lukte het visum op dezelfde dag klaar te hebben.
Indien dat wel kan, dan doe ik er een geschreven envelop bij, zodat mijn vriendin niet de hele dag in Den Haag hoeft te blijven.
Groet, Anita
Onder het kopje visa op de website van de ambassade staat het volgende.
Ergens anders zag ik staan dat er een brief van je werkgever moet zijn dat je daar op vakantie gaat!!!
Maar dat staat hier weer niet!!! Veel taalfouten, maar er staat wel uittreksel van de gemeente!!!
En het undertaking formulier (staat wel ergens met een pdfje) wordt niet genoemd in dit rijtje (het eerste woord, visa, dat kun je
aanklikken en dan komt er een hele rij wat nodig is voor welke nationaliteit).
Sorry dat ik zo aan het zeuren ben, maar jullie zeggen dingen, dan staan er op die website weer andere dingen. Ze konden
beter bij dit rijtje het formulier undertaking erbij zetten (het is een probleem als een ander voor mij naar de ambassade gaat,
al ligt het daar, dan kan ik zelf niet tekenen, toch?).
For applicants holding Dutch passports
Requirements
One duly filled in application form
Two passport size photographs showing full frontal fore-view of 3.5 x 3.5 cms size
Proof of financial status/latest bank statement/uittreksel from Gemente
Time Taken
Visa will be normally issued within one day
Vraag personeelszaken van je werkgever om een werkgeversverklaring in het Engels. Daarin hoeft niet in te staan, dat je alleen op vakantie gaat. Neem deze beslist wel mee, er wordt wel om gevraagd. Een aanvrager (die er op dezelfde dag was als ik) ging die, terwijl ze er was, alsnog door haar werkgever laten faxen.
Je krijgt twee bonnetjes: een apart bonnetje voor 3 euro t.b.v. India Welfare Fund of zoiets.
Je kunt je aanvraag inderdaad door iemand anders laten doen, maar per post bij de ambassade kan niet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?