ervaring van andere alleenreizende dames noord-india

• hannah

Petra,

Dan houd je zeker ook niet van de bouwvakkers in Nederland.(grapje)

Wat Karen bedoelt is iets heel anders dan wat jij aankaart dunkt me.

Met veiligheid wordt bedoeld of je als vrouw Veilig over straat kunt lopen, of je niet ontvoerd wordt of verkracht of nog erger.

Wat jij beschrijft komt in elk land voor.

Zo ben ik in Egypte geweest en in Turkije. Niets ten nadele van deze landen, maar daar is het 100 keer erger dan in India.

Het is man's eigen om dit te doen lijkt het wel.

Maar je kunt het negeren en het is niet gevaarlijk.Overigens wordt ik altijd met veel respect behandeld in India, dat is in arabische landen wel anders.

Ook ik ben in India wel eens door een jongen in de borsten gegrepen, niet leuk, absoluut niet, maar gewoon gaan schelden en stennis maken en je hebt zo een heleboel mannetjes die je helpen.

Dat zijn geen levensbedreigende situaties.

Hannah.

• Ineke M

Ik schat zo in dat zowel Sundri, Hannah en ik een beetje tot redelijk Hindi verstaan/spreken. Misschien niet genoeg om de explicite dingen te verstaan, maar dat is dan weer in ons voordeel ;)

Daarbij zal het in steden wellicht erger zijn als in de dorpen. Hoe dan ook, zoals Hannah zegt, geen levensbedreigende situaties.

Ineke

• Sundri

Petra, het gedrag van dit soort nare mannetjes zegt meer over hun dan over ons. Daar maak ik mij dus absoluut niet druk over. Maak het jezelf wat gemakkelijker in het leven. Als je je altijd wat moet aantrekken van wat anderen vinden, zeggen, enz. enz., nou dan had ik geen leven meer. Maak je druk over jezelf en laat de rest gewoon over je kant gaan. In het leven gebeuren nu eenmaal dingen, that's life… En verder: In NL ben ik ook in m'n borsten geknepen, dat gebeurt niet alleen in India. Gebeurt zoiets in India, dan is het inderdaad simpelweg zaak om stennis te maken en dan is het gelijk over. Ga gewoon lekker naar India en geniet er van, maar je hoeft niet te gaan. Ik voel me altijd prima in India en voel me er absoluut niet bedreigd. Dus ik ga en blijf gaan (:P)

• Ineke M

Waarom zou je je beledigd voelen voor iets wat iemand zegt?? Heel simpel; het is waar (dus geen reden om je beledigd te voelen), of het is niet waar (nog minder redenen om je beledigd te voelen). Het is al eerder gezegd, maar het zegt inderdaad meer over de mensen die wat zeggen (wat dan ook), dan over de persoon waarover het gaat.

Ineke