ervaring van andere alleenreizende dames noord-india

• karen

Hoi,

Enkele jr geleden ben ik al eens in Zuid-India geweest, ik was destijds samen met een reispartner. Nu heb ik plannen om alleen te gaan naar het Noorden. Ik hoor er zeer wisselende verhalen over. En mogelijk vrouwonvriendelijkheid van de Indiase mannen? Wat is jullie ervaring?

• petra debruyn

Ik zal nooit maar dan ook nooit meer alleen reizen door noord India. En iedere vrouw die anders beweert is in mijn ogen zeer naief!

• Ineke M

Ik reis al jaren alleen door (noord) India en heb nooit problemen gehad. Je ziet dus dat het klopt; wisselende ervaringen!

Ook mijn dochter heeft tot nu toe geen problemen gehad.

Ben zeker niet naief! Maar zorg er wel voor dat ik bedekt gekleed ben en denk na bij wat ik doe (dus niet midden in de nacht alleen op pad, 's avonds met vreemden mee, etc. Overigens doe ik doe dingen ook hier niet!

Ineke

• Hannah

Karen,

Ik reis ook al jaren allleen door India en heb me nog nooit onveilig gevoeld.

Ineke heeft gelijk, je moet op je kleding letten en goed nadenken bij wat je doet.

Ik kan je zeggen dat ik me in Nederland 100 keer onveiliger voel.

Ga niet in het donker alleen over straat, kleedt je niet uitdagend en je zult een geweldige tijd hebben.

Hannah.

• hannah

Karen,

Ik ben beslist niet naief.En ik heb altijd een geweldige tijd in India als alleenreizende vrouw.Misschien omdat ik wat ouder ben?(51). Hahahha.

• Sundri

Ik sluit mij volledig aan bij Ineke M en Hannah. Ik reis al 10 jaren 2 x per jaar alleen. Er is wat dat betreft ook geen verschil tussen Noord India en Zuid India.

• Sundri

En ook ik ben beslist niet naïef… Ook hier sluit ik mij aan op Hannah.

• petra debruyn

Beste dames, praten jullie Hindi, of kasjmiri, ik namelijk wel je moest ze een horen wat ze allemaal over ons te zeggen hebben!!! Heel gefrustreerde mannetjes die Indiers!

• Sundri

Kan je dat wat schelen dan? Lekker belangrijk… als je het maar naar je zin hebt… Het zegt meer over hun dan over jou… In India wordt sowieso ontzettend veel geroddeld en het meeste geouweklets is niet waar. Iedereen let op iedereen. Vind je dat niet leuk, dan kan je beter niet naar India gaan…

• petra debruyn

Beste Sundri, ik houd net zoveel van India als iedereen ik vind het een prachtige plek. Maar ik heb nu eenmaal 5 jaar met een kasjmiri in Delhi gewoont (getrouwd) en versta nu een maal de taal. Als ik op straat dan hoor hoe opgeschoten jongens en jonge mannen mij seksueel beledigen, wat kan mij dat schelen, vraag je??? Als jonge mannen in nederland constant achter je roepen dat je eens goed van achter gepakt moet worden, en dat wij allemaal hoeren zijn, eens kijken of jou dat wat intresseert.