update visumregels

• T.o.m.

Nou ja, er zijn dus ook zat mensen met werk dat makkelijk 10 weken stil kan liggen of met het grootste gemak door een invaller gedaan kunnen worden.

Dat wist ik natuurlijk wel, maar het ging me om iets anders: de idioote regels die plots met de regelmaat van de klok verschijnen en ook weer met de regelmaat van de klok worden ingetrokken. Lijkt me een prachtig voorbeeld van een Indiër die plotseling carrière heeft gemaakt en op een kantoortje zit waar hij verantwoordelijk is voor de wereldwijde visum aanvragen. Ik zie het al voor me, een enorm bureau, veel papieren en mappen, ……maar de arme man heeft niets omhanden.

Dan maar regeltjes gaan opstellen, moet die dan maar gedacht hebben.

Some things never change.

• Sundri

Tja, dat is India. Misschien is al dat onverwachte van India ook wat India voor ons zo leuk maakt. Het leven is er onvoorspelbaar. Ik zeg altijd, als je in NL niets plant, gebeurt er niets. In India moet je juist niets of weinig plannen, want anders gebeurt er niets… (:P)

• johan

Je zult het niet geloven maar door mijn baan heb ik sinds 1989 elk jaar 5 maanden doorbetaald vakantie. Sinds 1993 reis ik door India. !0 jaar met een rugzak en nu huur ik een huisje en doe het rustiger aan

• kees m

Hallo,

Gelukkig hebben wij deze problemen niet ivm pensionering.

Vroeg mij wel af of dit gekke gebeuren ook in Belgie c.q. Duitsland geld.

In Engeland in ieder geval niet, dit hebben we vernomen van kennisen die ook ieder jaar voor langere tijd komen.Zit er misschien alleen in Den Haag zo`n malloot !!!

Wat is de ( ON) zin van weer iets nieuws te bedenken ?????????

Vraag me vaker af of men nu wel of liewver geen toeriasten heeft, (men heeft er toch heeeel veel inkomsten van!!!!!!!!!)

grjes Kees

• dr. Khan

kees m Schreef:

——————————————————-

> Zit er misschien alleen in Den

> Haag zo`n malloot !!!

> Wat is de ( ON) zin van weer iets nieuws te

> bedenken ?????????

Als ik mij goed herinner had heel veel jaren geleden de Indiase ambassade een quotum vastgesteld op het aantal visum aanvragen per dag. Daar zat een rechtstreekse link met het visum beleid van de Nederlandse ambassade in India. Wellicht dat Nederland weer een Indiër geschoffeerd heeft? In elk geval kon ik een glimlach over een eerdere opmerking over het vereiste van een werkgeversverklaring plus loonstroken niet onderdrukken. Dat zijn precies die dingen die de Nederlandse ambassade blijft vragen bij de aanvraag voor een Schengen visum.

• Reddy

Zoals eerder bekend had ik ook wat issues met de India Visa Service ( Indiase Ambassade)

Ik heb maandag mijn Family Visa opgehaald… terwijl ik normaal gesproken een toeristen visa kreeg moet ik nu verplicht 2 keer zoveel betalen omdat ik NL Paspoort heb en in NL ben geboren maar mijn ouders met NL paspoort zijn geboren in India.

Ik heb een multiple entry gekregen 6 maanden. In oktober ga ik naar Zuid India rondreizen en in January ga ik naar familie.

Ik ga snel een OCI card aanvragen dan ben ik van heel dat gedoe af! :X

• Ineke M

Ik ga ook in oktober en in jan. en ben ook in juli geweest :) en moet voor elke keer een nieuw visum aanvragen. Zo slecht ben je dus nog niet af met een 6 maanden visum!!!

Ineke

• cora

De ambassade had in al haar wijsheid besloten dat ik op interview moest komen voor mijn simpele toeristenvisum aanvraag. Na een week stressen of het wel goed zou komen, moest ik naar den haag. Na veel te lang wachten begonnen de ínterview's eindelijk en na een ondervraging kreeg ik te horen dat het oke was en dat ik mijn paspoort met visum via de visumdienst thuis gestuurd zou krijgen.

Raar sta ik dan toch te kijken, dat mijn visum in mijn paspoort is afgegeven 10 dagen voor ik op gesprek kwam, met precies dezelfde datum en opvolgend nummer als het visum van mijn man, die hem zonder problemen wel had gekregen. Ik begrijp er niks van, maar ben wel blij dat ik alles nu in huis heb en binnenkort vertrek.

• Olga

Heb jij ook een 6-maanden-visum gekregen? Staat er in jouw paspoort ook een wachttijd van 1 maand tussen 2 visums? Ik ga zelf ook proberen een 6-maanden toeristenvisum aan te vragen in november.

Trouwens, ik vraag me af of die 1 maand wachttijd wel geldig is. Als het goed is, had ik ergens op internet gelezen dat de 2-maanden-regel ook geldt als die 2-maanden-stempel niet in je paspoort is gezet, dus wellicht zou de 2-maanden-regel dan ook gelden voor een 1-maand-stempel.

• johan

dag Olga,

ik heb een zes maanden double entry visum gekregen en verder geen enkele stempel of wat dan ook in mijn paspoort. Dezelfde stikker als alijd en al jaren dezelfde handtekening. Ik zit overigens al twee weken op mijn veranda in India naar de regen te kijken. wel lekker koel hier (zuid India)