Ik had de hoop dat het nu even rustig was aan het ‘visumfront’, maar niet dus.
Goed om te weten. Cora, bedankt voor de informatie!
Ineke
Ik ga de verwarring nog even wat groter maken. Ik heb net geinformeerd bij het Visumbureau op de vraag hoe dit met een werkgeversverklaring zit wanneer 1 van beide partners geen werk heeft. Kreeg hierop dit antwoord: “Sinds gisteravond heeft de ambassade laten weten dat deze eis komen te vervallen. Wanneer u als toerist korter dan 3 maanden gaat is dit niet meer nodig”.
Ik ben vandaag naar het visumburo aan de Veemarkt in Amsterdam geweest om wat duidelijkheid te krijgen over het feit van de werkgeversverklaring die men nu moet toevoegen.
Daar werd gezegd dat een salarisstrook genoeg is. Volkomen onduidelijk want dit zijn volstrekt 2 verschillende documenten. Daarbij vraag ik mij af of H&R van werkgevers zitten te wachten om voor dit soort dingen een werkgeversverklaring in het engels op te stellen.
Ik ga morgen daarom weer bellen.
Toen ik aangaf dat een salarisstrook iets anders is dan een werkgeversverklaring werd gezegd dat een salarisstrook ook een bewijs is dat je werkt……….
Dit zou gisteren 13-09 zijn ingegaan.
Ik vind dat als we een salarisstrook moeten toevoegen, dat ze die eis van een werkgeversverklaring moeten verwijderen.
morgen ga ik weer bellen, want hier word ik appelig van
Onzin, na overleg met je (goedee) werkgever, kun je soms best lang vakantie krijgen of zelfs een sabbatical. Een collega van me had trouwplannen met een verre buitenlandse en heeft die ook gerealiseerd. Daarvoor heeft hij 2 maanden vakantie opgenomen… Ik geef toe, dat dit niet overal mogelijk zal zijn, maar ik denk dat het vaak wel kan. Zelf ga ik ook altijd minimaal 4, 5 of 6 weken op vakantie. Daar staat tegenover, dat ik soms in bepaalde (soms langere periodes) geen gelegenheid heb om vakantie op te nemen, omdat het werk dat niet toelaat. Grote flexibiliteit dus van zowel werkgever als werknemer.
Ik heb 6,5 week per jaar en dan wat overuren erbij maken, kom ik in totaal toch ook wel aan minimaal 8 weken per jaar… Ineke M., jij werkt waarschijnlijk ergens bij de overheid, dan lukt dat 10,5 week per jaar wel. En dan zou het wel maf zijn als je nooit langer dan 4 weken zou weg mogen, want wanneer moet je het dan allemaal opnemen…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?