Visa voor 2 keer bezoek naar India?

• Reddy

Ik ben van plan om in oktober een rond reis te doen door Zuid India. Nu wil ik in januari 2011 weer naar India maar dan voor familiebezoek.

Heb ik dan voldoende aan 1 visa toerist voor 65 euro? Of moet ik een multiple entry aanschaffen ook voor 65 euro? Er staat namelijk het volgende: Houdt u er rekening mee dat de geldigheidsduur van het visum ingaat op de dag van afgifte; de maximale verblijfsduur is beperkt tot de verloopdatum van het visum. Een nieuw visum kan alleen worden aangevraagd 2 maanden na verloopdatum oude visum

Wat is het verschil tussen geldigheidsduur en verblijfsduur?Geldigheidsduur is de periode waarbinnen u het visum kunt gebruiken om het land in en uit te reizen.Verblijfsduur is de maximum termijn die u in India mag verblijven

Als het zo lees heb ik voldoende aan 1 normale Tourist Visa voor 6 maanden? Zodat ik 2 keer naar india kan binnen de 6 maanden?

• Ineke M

Ook ik ga in oktober en in januari weer. Voor zover ik weet moeten er 2 maanden tussen de uitreisdatum en de nieuwe inreisdatum zitten. Was inderdaad tussen de 2 visa, maar dat is pas weer veranderd.

Ben in juli voor het laatst geweest en heb toen een brief bij mijn visumaanvraag gedaan, waarin ik aangeef dat ik in oktober en januari weer ga. Ik heb een visum voor 3 maanden gekregen met double entry. Ben benieuwd hoe het in oktober gaat. Ik vraag dan wel een visum voor 6 maanden aan, maar verwacaht dat ik weer een voor 3 maanden krijg en in januari weer een nieuwe aan moet vragen.

Overigens bepaalt de ambassade welke visum je krijgt. En double entry kan makkelijker zijn dan multiple. Ik ben b.v. in maart tegengehouden op Schiphol omdat er geen 2 maanden tussen zat. Uiteindelijk lieten ze mij doorgaan omdat het double entry was. Er werd bij gezegd dat ik bij Multiple entry niet door had mogen reizen. Denk dat de visum met double entry voor 3 maanden al aangeeft dat ik 2 keer in mag reizen binnen die periode. Met multiple entry en 6 mnd. visa houden ze strikt vast aan de 2 maanden tussen de uit- en inreisdatum. Maar goed, bij jou zit er nu mer tussen dan 2 maanden.

Ineke

• Reddy

Ok thansk voor de info! Alleen op het formulier http://www.indianvisaservice.nl/images/user/forms/IVS-form_InternetTourist.pdf kun je dat nergens aangeven :S

Staat die info over die 2 maanden ook ergens op die site? Ik kan wel het volgende vinden: Vanaf heden worden voor toeristische doeleinden alleen nog single (1x) - en double (2x) entrees afgegeven. De visa zijn geldig vanaf de dag van afgifte tot en met de dag van vertrek uit India, zoals staat aangegeven in de bijgevoegde boekingsbevestiging of (kopie) ticket(s).

Ik stuur ze wel een mailtje.

• Rob

Reddy,

Onder de Veel gestelde vragen staat dit:

http://www.indianvisaservice.nl/images/user/forms/FAQTouristVisa.pdf

Rob

• Rob

Venkat,

Nieuwsgierige vraag.

Laatste keer in India was in 2004?

Heb je nog een heel mooie fotoserie van gemaakt op je eigen website.

Rob

• Reddy

Robert Schreef:

——————————————————-

> Venkat,

>

> Nieuwsgierige vraag.

> Laatste keer in India was in 2004?

> Heb je nog een heel mooie fotoserie van gemaakt op

> je eigen website.

>

> Rob

Beste Rob,

:) goed onthouden zeg! Klopt http://members.multimania.nl/visitindia2004/India%202004.htm

• Sundri

Ik heb hiermee ook nog geen ervaring, maar ga eind deze maand proberen een halfjaars toeristenvisum te krijgen voor 2 aparte verblijven in India. Ook ik ben benieuwd of ik dat krijg. Er zitten wel meer dan 2 maanden tussen deze verblijven. T.z.t. zal ik wel een mededeling doen over mijn ervaring(en).

• Reddy

Beetje vreemd verhaal ik kreeg deze e-mail terug van de Ambassade/Visbureau:

First of all, you mentioned that you will go in January to visit your family in India?

If that's the case, i would like to inform you that some rules got changed.

People born in India or whom parents were born in India, should travel on a family visa, witch cost EUR 114,00 incl service fees.

You will get a visa for 6 months, and will be a multiple entry.

It doesnt matter if you have a Dutch paspoort, the ambassy only sees were you got born or your parents.

As for a normal tourist visa, your not allowed to travel twice on 1 visa. You'll have to wait 1 month till the visa date get's expired,

before you can apply for a new visa. As for a family visa, you can apply for a new visa without waiting.

I hope i informed you enough, if you have any further questions, you can email of give us a phonecall

Ik ben geboren in NL en heb een NL paspoort mij ouders zijn geboren in India maar wonen al 35 jaar in NL en hebben beiden een NL Paspoort en geen Indiaas Paspoort.

Zojuist even gebeld en ik moet 2 keer 114 euro betalen (oktober en januari) omdat mijn ouders uit India komen. Deze wijziging is sinds juli 2010. Ik kan een PIO kaart aanvragen deze is dan 15 jaar geldig alleen dat gaat niet meer lukken voor oktober. Dus nu doe ik het zo `1 keer die 114 euro Familie Visa voor oktober en dan die PIO Card aanvragen.

Ze gaf mij wel tip, als ik in Oktober aankom gelijk regelen ter plaatse in Chennai voor een verlenging voor mijn trip in December.

Samengevat voor mensen waarvan hun ouders in India geboren zijn zijn helaas de dupe want je krijgt geen Toerist Visa!

• Sundri

Deze update van Reddy heeft mij er toe doen besluiten om de Indian Visa Service te bellen met de vraag of een halfjaars toeristenvisum mogelijk is voor 2 reizen met een minimum tussentijd van 2 maanden. De Indian Visum Service gaf aan dat dit niet mogelijk is en dat ik 2 keer een visum moet aanvragen. Daarom heb ik zojuist mijn visumaanvraag voor september-oktober verzonden. En dan vraag ik in november of december wel weer een visum aan voor januari-februari.

De Indian Visa Service gaf ook aan dat de tijd tussen de reizen 2 maanden moet zijn en niet tussen de einddatum van het visum en het begin van de volgende reis. Dit is conform het bericht op het stempel dat ik eerder bij uitreizen uit India van de douane ontving.

• Anita

Sundri, ze zijn echt bezig het de toeristen wat lastiger te maken he? Ze willen minder toeristen, of willen ze er wat aan verdienen (extra visa?). Jammer hoor.