Ellende met visumaanvraag via Indian Visa Services

• Natasja

Tja het is maar hoe je het ziet…

Het staat bij de UK tenminste duidelijk aangegeven en dan weet wat je te wachten staat.

En daar kun je dan rekening mee houden met jouw planning en ticket kopen etc.

Hier is het maar hoe de wind waait en daar kun je als klant zo weinig mee.

• Olga

Dan kun je misschien een 1 jaar durig entry-visum aanvragen.

• Olga

Bij vrijwilligerswerk moet je een employment visa aanvragen, las ik zojuist. Hier is de link:

http://www.indianembassy.nl/Updated_consolidated_tv.pdf

Het staat bij “(d)”.

• Adri

Willen ze geen toeristen meer, of zo? Die gasten (inclusief de ambassade) sporen niet. Tijdens het telefonische vragen uurtje van de ambassade wordt konsekwent geen telefoon opgenomen. Als je al een keer iemand aan de lijn krijgt, dan verwijst hij door naar zijn collega, die vervolgens te kennen geeft er ook niets mee te maken te hebben. Uiteindelijk wordt je afgescheept met een telefoonnummer van iemand die niet blijkt te bestaan. De website bevat hopeloos verouderde bagger. Kortom: een ZOOTJE!!

• Sundri

Mijn Indiase man en ik noemen dit TII: “This is India”. Je moet vooral niet uitgaan van de Nederlandse standaarden, hoewel ook in Nederland echt niet altijd alles in één keer goed gaat. Ga je uit van de Nederlandse standaarden, dan kan je beter niet naar India gaan.

• Rob

Sundri,

Bureaucratie = bureaucratie, volgens mij is daar weinig verschil in tussen India en Nederland.

Of toch een beetje?

Ik doe er nog een schepje bovenop, TIII: This Is Incredible India.

Rob

• Khan

Adri Schreef:

——————————————————-

> Willen ze geen toeristen meer, of zo? Die gasten

> (inclusief de ambassade) sporen niet. Tijdens het

> telefonische vragen uurtje van de ambassade wordt

> konsekwent geen telefoon opgenomen. Als je al een

> keer iemand aan de lijn krijgt, dan verwijst hij

> door naar zijn collega, die vervolgens te kennen

> geeft er ook niets mee te maken te hebben.

> Uiteindelijk wordt je afgescheept met een

> telefoonnummer van iemand die niet blijkt te

> bestaan. De website bevat hopeloos verouderde

> bagger. Kortom: een ZOOTJE!!

Goh, dat lijkt de praktijk van de IND wel, tot ze een paar keer flink op hun flikker kregen van de Ombudsman (eerlijk is eerlijk er is een hoop verbeterd bij onze immigratiedienst). B)

• Sundri

Tja, het blijven ambtenaren, he, ook in Nederland. Een familielid van mij is getrouwd met een Braziliaan. Ze ging haar huwelijk in het landelijk register in Den Haag laten inschrijven. Dat duurde al 5 maanden, terwijl op de website staat, dat het niet langer dan 3 maanden duurt. Tenslotte is ze maar gaan bellen. Wat bleek, ze hadden het druk en haar aanvraag lag onderop de stapel, maar ze hadden het huwelijk allang ingeschreven. Te weinig tijd gehad om de documenten op te sturen. Vervolgens hebben ze alle documenten wel direct opgestuurd. Dus bureaucratie hebben we hier ook. Die inschrijving is noodzakelijk voor de verlenging van z'n Schengen-verblijfsvergunning, die zij onder Europese regelgeving kregen, omdat ze nu in Denemarken wonen, maar naar Nederland gaan terugkeren. En dit is dan maar één onderdeeltje van de procedure.

• Florien

beste allemaal

Volgens mij kun je je visum gewoon nog aanvragen via www.visumdienstindia.nl

Ze hebben niet op hun site staan dat het niet meer via hun kan.

• Sundri

Via Indian Visa Services kan je geen visum meer aanvragen, maar via de Visumdienst India nog wel. Je kunt daar alleen een toeristenvisum voor 3 of 6 maanden aanvragen of een familievisum voor maximaal 6 maanden.

Het is sinds 1 november 2010 ook (weer) mogelijk om je toeristenvisum direct bij de Indiase ambassade aan te vragen, maar alleen als je persoonlijk langs gaat; per post wordt de aanvraag niet in behandeling genomen. Voor alle hiervoor niet genoemde visa, PIO cards, enz. ben je sowieso verplicht om de Indiase ambassade te bezoeken; dat kan niet via de Visumdienst.