Ik ben echt wel iets gewend omdat ik net terug ben van een vier en half jarige wereldreis.
Ik heb tijdens maar natuurlijk ook voor het reizen meerdere malen visa aan moeten vragen.
Wat eigenlijk nooit problemen heeft opgeleverd.
TOT ik afgelopen dinsdag bij Indian Visa Service aan de balie stond om mijn visa voor India aan te vragen.
Ik had natuurlijk alles online gelezen en de desbetreffende formulieren uitgedraaid en meegenomen.
Even voor de duidelijk op hun site staat vermeld dat de aanvraag 3 werkdagen duurt (homepage).
En bij de “meest gestelde vragen” staat dat het 2 werkdagen duurt, maar i.g.v. drukte en feestdagen het een week kan duren.
Dus ik sta daar aan de balie en lever het hele pakket in. Wordt er meteen gemeld dat het waarschijnlijk niet haalbaar was om over 9 dagen te vertrekken, aangezien de aanvraag 1 a 2 weken kan duren.
Waarna ik vervolgens mijn verbazing uit en de aanvraag duur die op de site vermeld staat aan haal.
Maar daar werd dus dood leuk op geantwoord dat ik dat verkeerd had gelezen.
Maar wat schetste mijn verbazing toen ik vervolgens na thuiskomst weer achter de computer zat…
Ja hoor u raadt het al, gewoon de informatie die hier boven al vermeld is.
Dus ik en schrijf een mailtje met de suggestie om klanten te waarschuwen op de Indian Visa Service site. Dat de aanvraag procedure voor India is veranderd en dat dat nu 1 a 2 weken kan duren.
Toen kreeg ik vervolgens het volgende terug gemaild;
Geachte schrijver,
Misschien kunt u aan de ambassade doorgeven dat ze niet dagelijks de voorwaarden wijzigen zodat wij
Onze clienten goed kunnen informeren.
Met vriendelijke groet,
Ingrid van den Haak
Sorry maar volgens mij heeft hun service en informatie de incorrect op hun site staan niets met de ambassade te maken, of ligt dat aan mij?
Ook heb ik geprobeerd mijn paspoort te “tracken”, maar dat werkt dus ook niet. Verbazingwekkend!