vrouw in india

• kataraja

Een dikke vrouw geeft mij het zelfde gevoel als met 2cv rijden, als je erin zit is het best confortabel maar als je ernaast staat schaam je je rot!!! Weet je waarom indiaase mannen van dikke vrouwen houden??? In de zomer hitte kan je in haar schaduw zitten, en s'winters kan je je opwarmen aan haar!!! Ik weet heel plat maar, jullie zullen mij nu onderhand wel doorhebben!B)-

• Rob

Kataraja,

In de jaren 70/80, 3e feministische golf, zouden vrouwen je gecastreerd hebben vanwege dit soort uitspraken.

In de jaren 80/90 zagen ze in dat dit geen oplossing was.

In de 21ste eeuw groeit steeds meer het besef dat mannen niet te veranderen zijn.

Die zijn overal ter wereld gelijk.

Rob

• Rob

Ineke,

Deze vraag komt zeer vaak voor.

Ik sluit mij helemaal aan bij jouw antwoord.

Wat ik mij wel eens afvraag is hoe deze vragenstelsters hun eigen land/stad ervaren.

En hoe ze iedere mannenblik / aanraking interpreteren.

Daar zijn echt man/vrouw verschillen.

Rob

• kataraja

Mannen zijn niet te veranderen. Rob hier sluit ik mij voledig bij aan. Wij zijn oermensen de een een staat een beetje dichter bij de oertijd dan de ander. Maar in principe zijn wij mannen hitsige honden, inclusief jij en ik. Ik woon in thailand weet je nog, ik zie dagelijks mannen die hier met vrouw en kinderen op vakantie zijn, maar s'nachts als je die zelfde huisvader (moeders bij de kinderen) tegenkomt zijn het wilde beesten, jagers achter dat ene stukje vrouw wat hen intresse heeft. En natuurlijk roept nu iedere getrouwde vrouw, die van mij is anders, jaja laat hem maar eens los in het district in bangkok en laat de alcohol vloeien, eens kijken hoe anders jou man is. We zijn wel weer ver oftopic!!!

Rob, jij bent ook man, ben jij te veranderen????

• Rob

Kataraja,

Volgens de hedendaagse statistieken gaan vrouwen vaker vreemd dan mannen.

Als ik dat soort berichtjes in de krant lees denk ik gelijk: met wie dan?

Rob

ps zelf ben ik geen hitsige hond, eerder een aaibare poes met valse nagels

• kataraja

Rob,poes of hond, voor mij ben je de enige echte acterbankguru!!! (tu)

• pipo

Ineke volgens mij hou jij je ogen dicht in india of heb je oogkleppen op, en hier suggereer je iets raars Denk dat het (ook net als hier) voor een deel te maken heeft met je eigen instelling en houding. Misschien maakt het een verschil dat ik ook niet uit ben op mannelijke aandacht en er dus ook niet op let.

Alsof alle vrouwen die wel aangeraakt worden iets uitlokken en op mannelijke aandacht gevestigd zijn. Wat een stelling als vrouw, zeker als je al zoveel jaren vrouw bent. En daarbij ben je niet van gisteren.

En ik vind je als vrouw van 29 niet echt piep jong meer, er reizen in India meiden van 17 alleen rond, en die kunnen het ook. Waarschijnlijk als je 29 bent ken je een beetje hoe de wereld in elkaar zit. Dus maak je geen zorgen en weet je eigen grenzen.

• pipo

Ineke, ik wil nog even kwijt, kom in de realiteit, aan dit advies heeft geen vrouw wat die alleen naar india wilt reizen.

• Ineke M

Hallo Pipo, denk dat ik in de realiteit ben……

Denk ook dat al die mensen die zo gebrand zijn op het gedrag van de mannen in India (en daarbij iedere 'misstap zien) hun ogen bij andere gelegenheden dichthouden. Het is maar waar je op focust.

Overigens zeg ik niet dat mensen het zelf uitlokken. Ik bedoel het veel subtieler.

Ik reis nu zo'n 14 jaar in India, waarvan een gedeelte alleen en de laatste jaren zo'n 3 tot 4 keer per jaar. Denk dat ik weet waar ik over praat. Heb eerlijk waar nog geen vervelende ervaringen gehad.

Heb wel in Nederland regelmatig de ervaring dat je met mannen zit te praten en hun ogen even afdwalen naar mijn borsten…herkenbaar dames???

Kennelijk zit de natuur zo in elkaar.

Ineke

• Rob

“Heb wel in Nederland regelmatig de ervaring dat je met mannen zit te praten en hun ogen even afdwalen naar mijn borsten…herkenbaar dames??? ”

Ineke,

Dit zal zeker herkenbaar zijn voor andere dames.

De vraag is: hoe interpreteer je dit?

Mannen kunnen ook verlegen zijn of om andere redenen niet in je ogen durven/willen kijken.

Of ze tonen respect.

Dan gaat de blik, natuurlijk gezien, naar beneden niet omhoog.

Dus naar je borsten en niet naar de hemel.

Anders geeft dat alleen maar nekklachten.

Rob

ps mijn vroegere buurvrouw wende haar blik altijd af als ik haar onverwacht op straat tegen kwam.

Niet links of rechts of omhoog, maar naar beneden ter hoogte van mijn kruis.

Dames: herkenbaar?