Niet handig (voor mij) om op dit onderwerp te reageren, maar kan het niet laten…..
M.i. is India een van de veiligste landen om als vrouw alleen te reizen. Zowel mijn (jonge en mooie) dochter, als ik hebben nooit last gehad van mannen. Niet meer of minder dan hier…. Over het algemeen wordt je respectvol behandeld. Ik kom vaak in India en er nog nooit een man tegen mij aangelopen, of wat dan ook. Denk dat het (ook net als hier) voor een deel te maken heeft met je eigen instelling en houding. Misschien maakt het een verschil dat ik ook niet uit ben op mannelijke aandacht en er dus ook niet op let.
Overigens krijg ik wel aandacht in de winkels waar ik kom. Logisch, want tenslotte willen ze je wat verkopen. Maar dat heeft niets te maken met de sexuele ‘aandacht’ waarvan de mannen in India altijd beticht worden. Kan best zijn dat ze het doen en zal ook best gebeuren, maar ik heb het nooit meegemaakt.
Enne nee,…..ik ben niet lelijk, niet dik, etc. Inmiddels wel wat ouder (55), maar ook toen ik nog jonger was nooit last gehad!
Verder zul je zeker tegen een aantal zaken aanlopen, zoals iedereen. Dus: armoede, bedelaars (wat is echt en wat is georganiseerd?), afdingen en vast nog veel meer. Je zult ook net als iedereen die er voor het eerst komt af en toe in valkuilen stappen. Niet erg! Na een tijdje weet je hoe het werkt, wat de prijzen zijn, etc. Maar alles wat mis gaat wordt ruimschoots gecompenseerd door de bijzondere ervaringen, lieve mensen en alle andere mooie dingen die er zijn!
Veel plezier,
Ineke