Welke betaalmiddelen?

• Roos

Hoi Sundri, juist voor die geuniformeerde beveiligingsbeambten of politie bij ATM's wordt op de thorn tree van de lonely planet website voor gewaarschuwd.

Niet dat ik doodsbang ben dat er iets gebeurt maar als je dergelijke waarschuwingen leest, meer dan 1 hoor, dan krijg je wel twijfels. Als officials het al doen wie kun je dan nog wel vertrouwen in India?

De satan (politie) doet zich voor als een engel des lichts maar is dus die wolf in schaapskleren.

In ieder geval bedankt voor de positieve reactie. Die zijn ook goed om te lezen naast alle waarschuwingen!

• froukje

Waarom zou je op Schiphol wel roepies kunnen krijgen,terwijl je ze officieel niet in mag voeren?

Ik ben zelf geen frequente Indiaganger,heb ze wel meegenomen,maar iemand in mijn naaste omgeving wel en neemt altijd roepies mee vanaf Schiphol.

• Roos

Kleine bedragen zijn wel toegestaan om in te voeren

• jjg

Zijn er goede ervaringen met ABN Wereldpassen?

• Rob

jjig,

Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met mijn ABN wereldpas.

Mijn goede ervaringen: overal werkte die.

Mijn slechte ervaring: veel geldautomaten in India geven eerst je geld.

En vragen daarna of je nog meer geld wilt pinnen.

Als je dan al met je ontvangen geld bent weggelopen kun je die vraag niet meer beantwoorden.

Je ABN pasje blijft dan in de ATM, dat realiseer je pas als je een paar dagen later weer wilt pinnen.

Zo overkwam mij in Kolkata.

Volgens mij heeft dit niets met ABN, ING of wat voor bank dan ook te maken.

Rob

ps in wat voor “behulpzame” Indiase molen ik toen terecht kwam, niet na te vertellen

• kataraja

Rob, en anderen ik, heb nog nooit een probleem gehad met cash, cash o zo makkelijk. Ook ergert mij het limit aan pinpassen. Als ik iets zie en het is duur (als je met credit kaart betaalt wordt het nog duurder) dan ben ik in staat het te kopen, en niet vier, vijf dagen na elkaar naar de pinautomaat lopen om aan geld te komen. Natuurlijk als je , je geld verliest dan ben je het kwijt, maar dit ligt niet aan je cash, maar aan je eigen dat je zo stom bent om je geld te verliezen.

En je hebt opvandaag zo'n mooie money belts die je gewoon draagt als een gewone riem, dat er nauwelijks iets fout kan gaan.

$$$$$ gegroet

• Rob

Kataraja,

Hoe kom jij aan je cash?

Rob

• kataraja

Rob, ik ga naar de bank vul een briefje in met een bepaald bedrag, en krijg het van de mijnheer/mevrouw van de bank, raar he, in deze tijd!!! En dan ga ik naar India, of nederland of waar dan ook!!! Toen ik nederland woonde nam ik guldens mee, en nou neem ik cash bathjes mee!!!

• jjg

Dank Rob,

als je pas gewoon werkt, van welke bank dan ook, heeft het daarna alleen maar met gezond verstand en opletten te maken.

• floor

Hallo Roos

Ik heb geen problemen gehad met mijn nieuwe ING-pinpas.

Ik heb me wel een creditkaart aangeschaft voor de zekerheid

Floor