Boottocht maken langs de gats van varanasi

• Rob

Ineke,

Voor mij is het ergste niet zozeer dat mensen foto's maken van die lijkverbrandingen.

Wel dat je je daardoor (volgens mij) verstopt voor de realiteit = dat wij zelf ook een keer verbrand (of begraven worden).

Ik heb zelf langdurig naar zo'n verbrandingsproces gekeken.

Hoe een zielloos lichaam heel langzaam aan in rook op gaat.

Heel bijzondere ervaring.

Rob

• Ineke M

In Kathmandu hebben wij ook een aantal keer naar de lijkverbranding gekeken. Mooi om die rituelen te zien. Ik vond het daar bijzonder. Toen het oranje kleed brandde kwam er ineens een voet te voorschijn, waardoor het zichtbaar ‘een mens’ werd. Op een of andere manier heel natuurlijk.

In Varanasi vond ik het wandelen door de ghats ook intiemer dan de boottocht. Waarschijnlijk heeft dat met de massa te maken. ‘s Ochtend waren we met honderden toeristen en ’s middags met z'n tweëen. Dat maakt het intiemer.

Ineke

• Marc

De prijs van een boottocht is ook afhankelijk van wanneer je aan het reizen bent.

Als je in juli augustus reist ( tijdens de mousson) zal je meer betalen dan in de zomer.

Het water staat dan veel hoger dan in de zomer, en zo is er ook meer stroming.

En dit moet dan ook betaald worden.

Je kan best een bootsman aanspreken rond de middag als er niet veel gevaren word, je vraagt dan wat een tochtje kost, je dingt een beetje af.

Dan zeg je o k, we spreken vanavond of morgen vroeg af, dan heb je meestal de goedkoopste prijs.

Maar denk wel na, dit is hun inkomen,

Marc

• bertje

Kees M is meer iemand voor Benidorm of Loret del mar. Er schoon en veel frites heeeeeeerlijk!!!

Bertje