Hoi,
Kan iemand mij wat tips geven over een boottocht
in Varanasi.om langs de gats te varen Wat de prijs ongeveer is en wat wel tedoen en wat niet.
Hoi Jacolien,
De boottocht is heel mooi om te maken rond 6.30. En de prijsvan ons boottochtje 3 (incl. onze chauffeur) was volgens mij 400 rupie.
We zijn ‘s middags weer teruggegaan en langs de ghatts gewandeld. Van een afstandje staan kijken bij de crematies. Heel bijzonder. En ’s avonds rond een uur of half 7 heb je de avond puja. Ook heel mooi.
groetjes Kim
De boottocht vond ik ook erg mooi, maar kan wel heftig zijn.
Je komt langs de burning ghats, niet iedereen kan daar goed tegen.
Op dit prikbord lees je wel kritiek op mensen die daar ongegeneerd foto's van maken.
Mijn ervaring is dat je bootje soms ongevraagd aanmeert bij die burning ghats om foto's te moeten maken.
“Burning is learning”, werd mij daar verteld door een of andere heilige oplichter.
Een donatie voor een weeshuis werd mij daar behoorlijk agressief opgedrongen.
Een andere ervaring is dat bij je vertrek er plotsklap een jongetje op je boot springt.
Met een bedekt mandje.
Als je van de oever afgeroeid bent gaat dat mandje open.
En kun je kaarsjes kopen om op de Ganga te laten drijven.
Ik heb er 5 gekocht, niet een voor mijzelf.
Rob
Het maken van een foto vanaf het water was geen probleem, men wees er zelfs op.
Maar!!!!! een foto 's avonds maken van grote afstand heeft mij even in de problemen gebracht.
Rond een uur of 6 wilde ik nog een foto maken, maar omdat ik zag dat er een crematie bezig was heb ik grote afstand genomen en een voor mij mislukte foto gemaakt. Meteen stonden er 6 jongens om me heen die zeiden dat ze erbij hoorden en toezicht hielden. Ik moest 200 dollar boete betalen, ik bood vriendelijk aan om de foto dan maar te wissen… maar daar wilden de mannetjes in hun nep Armani lederen jasjes niets van weten.
Ze wilden naar de ATM voor de 200 dollar, of naar de politie, dan de politie maar. Een mannetje liep met me mee, (heb nog even overwogen om hem te vloeren maar had een prijzige camera bij me) hij vroeg opeens hoeveel ik dan bij me had, ik had in mijn broekzak 100 rupiah en nog wat muntjes en gaf het aan hem. Mijn verbazing was groot toen hij stil bleef staan en terug liep naar zijn vriendjes die weer op het hekje zaten.
Dé foto!
Ik vond niet de burning ghats hefig, maar juist die hele sleep boten met toeristen. Allemaal met camera in de aanslag. Zodra er een lijk werd ontwaard roeienden alle boten er naar toe en hoorde je van alle kanten geklik. Ik vond het behoorlijk genant en respectloos. Deze discussie is hier al eerder geweest en weden argumenten aangedragen dat de Indiers het niet erg vonden. Moet zeggen dat het erop leek dat ze de boten niet eens zagen, maar hoe dan ook, ik vond het een vreselijke vertoning. (de lichtjes in het water waren wel heel mooi, Rob).
Ineke
Blijkbaar heb ik een andere ‘boatman’ gehad twee weken geleden. Hij vertelde me geen foto's te maken, nou was ik dat ook niet van plan, genant. De taferelen blijven sowieso wel op je netvlies zitten, indrukwekkend.
Met z'n tweeen betaalden we voor anderhalf uur 100 roepies, als je niet instapt bij de ‘main ghat’ is het stukken goedkoper en zijn de bootjongens ook niet zo opdringerig. Op dit moment is het 's ochtends erg mistig, dus zinloos. Tijdens het vallen van de avond prachtig.
Meer zien in Varanasi? Ik heb dagen lang langs de Ganges gebivakkeerd, en als ‘uitstapje’ een dag naar Sarnath geweest, een boeddhistisch plaatsje 15 km van Varanasi. Rust, groen en sereen, de moeite waard! Vee plezier.
We hebben al heel veel steden in India gezien.Zijn nu ook weer 4 mnd in Goa en van daaruit maken we trips door India.Natuurlijk is Varanasi voor de Indiers een heilige stad, maar ik heb in geheel India niet zo`n vieze, smerige stad gezien dan VARANASI. Voor ons dus nooit meer.(meningen verschillen natuurlijk) Wij vonden het langs de Ganges een groot commercieel circus, dus ook de boottochten.We zijn wat gewend , maar de opdringerigheid aldaar hebben wij nog nooit zo erg meegemaakt.
Vraag is Waarom moet Iedereen zonodig naar Deze Stad????????????
groetjes vanuit een lekker warm Goa Kees M
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?