I.P.I.'s in India

• Shirley

@Marieke (tu):)

• dr. Khan

MariekeH Schreef:

——————————————————-

> Ik heb ooit een gastcollege gegeven op Bangalore

> University aan een groep Social Work studenten en

> toen werd mij gevraagd wat cultuurverschillen

> tussen Nederland en India te noemen. Toen ik over

> privacy begon vroeg iemand of ik kon uitleggen wat

> ik daarmee bedoelde. Ik begon een verhaal over de

> mogelijkheid je terug te kunnen trekken en met

> rust gelaten te worden en toen zei iemand: "Ah,

> that's what we call loneliness, madam".

Dat is denk ik een fraaie anekdote die de kern aangeeft wat ik zelf heb ondervonden in de tijd dat ik samen met mijn vrouw in India woonde. Je kunt niet even in je eigen kamer zijn of er staat weer iemand op de deur te kloppen met de vraag waar Bava (zwager) of Akka (zus) blijft. :)

• prakhar

ik denk dat Indiers de definitie tussen eenzaamheid (loneliness) en je terug trekken eens moeten leren.

Even alleen zijn, even tot jezelf komen, weg van de drukte is geen schande!

Helaas lijkt het erop dat mensen heel erg bang zijn om alleen te worden gezien door de Indiase maatschappij omdat het voor hen gelijk staat aan eenzaamheid!

vreselijk dat ze vinden dat er altijd iemand bij je in de buurt moet zijn maar ja…dat idee leggen ze zichzelf op:S

nergens voor nodig.

Marieke, heb je hun het onderscheid ook uitgelegd tussen eenzaamheid en even tot rust komen zònder mensen om je heen? zo te lezen denken ze nog steeds dat die 2 verschillende dingen hetzelfde zijn en dat is toch echt niet zo….

• Ineke M

Misschien zijn de Indiers al een stap verder dan wij en kunnen ze, ook in gezelschap, tot zichzelf komen…..wij hebben daar eenzaamheid voor nodig.