schoenen in de tempel

• froukje

Hallo Frank,

Je bent weer terug.Hoe was sowieso je reis en hoe was Puri?

Hoe ben je daar naar toe gegaan?

Ben je nog op de Andaman eilanden geweest?

groetjes froukje

• froukje

Hallo frank j,

Mijn vorige topic had een andere titel moeten hebben,maar ik had gedacht dat hij wel direct op jou topic aan zou sluiten.Niet dus.

Deze topic even ter verduidelijking.

gr.froukje

• VideJo

Klopt.

• Frank

Hoi Froukje, de tijd is omgevlogen, een korte beschrijving van onze reis (we waren met z'n viertjes). Het was een heel mooie reis. Vanuit Delhi zijn we gevlogen naar Varanassi,hier waren we vorig jaar ook geweest, bekend maar toch nog altijd indrukwekkend. Hierna zijn we met de nachttrein die we in Delhi al hadden geboekt naar Kolkatta doorgereisd (sleeper class, erg druk! rnaar ondanks reserveringen komen de Indiers gewoon zitten waar ze willen). Kolkatta was nieuw maar viel me 100% mee! Het Fairlawn hotel was helaas volgeboekt maar we hadden een hotel in de buurt, zonder tuin maar schoon en een stuk voordeliger. Ontbijten deden we in het Fairlawn! Middag en avond eten elders. Indrukwekkende huizen gezien, bezoek aan de botanische tuin het Victoria Memorial (vond ik veel mooier dan het Nationaal Museum, slecht onderhouden en stoffig en veel te uitgebreid), stadstour gemaakt, hardstikke leuk. Het leukste vind ik zelf altijd de mensen, kan er urenlang naar kijken, hoe de mensen met elkaar omgaan, hoe ze de kippen op een fiets vastgebonden hebben om deze te vervoeren etc etc….

Vanuit Kolkatta met de nachttrein (firstclass sleeper, echt aan te raden) naar Bubaneshwar gereden. Hier merk je dat er niet zoveel toeristen komen, (je geduld wordt er aardig op de proef gesteld). In Bubaneshwar is redelijk veel te zien, veel tempels en grotten, mooi! (maar pas op met je schoenen!) qua eetgelegenheden viel het wat tegen. En bij het uitschecken werd er door de medewerker gewoon gevraagd voor extra geld (tip) terwijl we de dag ervoor al hadden betaald en tip hadden gegeven! We hadden via het hotel een (te dure) taxi geregeld voor de rit naar Puri, de medewerker van het Hotel dreigde nog:“met no tip, no taxi” terwijl we deze al vooruit hadden betaald. Gelukkig kwam de taxi (wat te laat) toch opdagen. Puri was een leuk stadje we hadden Het Gandhara hotel, de bovenste kamer (5e verdieping zonder lift) met een geweldig uitzicht over het dorp en de zee, heerlijk. Ook Puri is niet zo toeristisch, maar wel lekker om na de grote steden tot rust te komen! Hierna zijn we vanuit Bubaneshwar teruggevlogen naar Delhi.Al met al een mooie reis, de Amandaman eilanden niet aangedaan (geen tijd) maar persoonlijk vind ik Rahjastan toch mooier! We zijn nu aan het plannen om in juni naar Ladakh te gaan, hoop dat dat gaat lukken, ben er een jaar of 12 geleden al eens geweest en was er echt helemaal weg van.

Frank

• froukje

Hallo Frank,

Dank je wel voor je verhaal en daarmee info.

Leuk om de belevenissen te lezen.

Succes met de voorbereidingen voor Ladakh.

froukje