naar Anjuna

• prakhar

als je een paar bangh lassies overslaat dan zwem je wel topless rob:D

• Shirley

en wie geeft hier nu lullige reacties, Prakhar? (td)

• prakhar

Shirley Schreef:

——————————————————-

> en wie geeft hier nu lullige reacties, Prakhar?

> (td)

lullige reactie? ik vond het juist wel humor hebben

(tu)

• prakhar

geesjes vraag is nog steeds niet beantwoord

• Shirley

dat dan weer wel….

• Shirley

ALs je in India topless wilt zonnebaden, zul je veel bekijks hebben, het is daar zeer ongewoon!

Ik zou het net doen.

• geesje

ik zal dat ook niet doen want ik ben al op leeftijd. bovendien denk ik niet dat iemand belang bij een paar uitgerekte lelijke borsten heeft haha weet uit verhalen en van foto's dat vroeger groepjes hippies naakt rondrenden op Anjuna. enkele jaren gelden zag ik een engelse documentaire over vakantiegangers in Goa.

voornamelijk britten die daar ongeneerd topless gingen zonnen en een indiase zedenpolitie die steeds moest komen opdraven om mensen aan te manen het bovenstukje weer aan te doen. ik geneerde me! die politie was nog niet weg en alle bovenstukjes gingen weer uit…ik stond perplex van zoveel brutaliteiten heb me geschaamd voor de blanken. je bent in india en daar dien je respect voor de lokale zeden en gewoonten te hebben.

waarom willen mensen helemaal bloot liggen. het is toch nergens voor nodig en wat maakt het nou uit als je 1 streepje wit ziet op je bruine lijf? zo denk ik erover.

ik was nieuwsgierig of het er anno 2010 nog zo aan toe gaat.

• Rob

"en daar dien je respect voor de lokale zeden en gewoonten te hebben. '

Geesje,

Respect tonen is iets anders dan alles maar accepteren en goedkeuren.

Het feit dat wij hier in Nederland in allerlei vrijheden hebben is toch ontstaan vanwege de durfals die lak hadden aan de gevestigde orde?

Waarom moet je in het buitenland dan opeens nog roomser dan de paus worden?

Rob

• Ineke M

Niets mis mee om je aan te passen aan de heersende cultuur. Heeft m.i. met respect te maken.

Je ziet nu dat Indiaase ‘durfals’ sari topjes zonder mouwen gaan dragen en westerse kleding. Dat is een ontwikkeling die van binnenuit komt en dat is goed. Ontwikkeling werkt niet als het van buitenaf komt.

Ineke

• geesje

je hoeft niet netter te zijn dan anders maar dat topless verbod was er altijd toch al in India? ik zie geen reden om de grenzen dan te gaan verleggen en waarom jij ineens aankomt met een onduidelijk verhaal. want ik snap niet waar je met deze reactie heen wilt.

de boodschap is toch duidelijk; er is nooit topless zonnen toegestaan en ik vind wel dat ik me moet schamen voor het gedrag van anderen die de grenzen van de lokale bevolking oprekken. ook wij worden daarom met argusogen bekeken voor iets wat we niet gedaan hebben. en ik vind niet omdat mensen in nederland de boel verprutsen dat je dan in een ander land om die reden de zaken moet provoceren.

waar wil je heen met je opmerking?