Afscheid van....

• richard

Beste, Richard en Karen het is wel erg doorzichtig, jullie zijn ingeschakelde vrienden van Take2 om hier even voor haar op te komen.

Zoals de waard is………. precies wt ermee bedoelt word take 3 thanks.

• prakhar

ik citeer een stukje van take2;

rob, kataraja, khan jullie zouden jezelf eens moeten bezig zien hier, de air die er van jullie afstraalt is buitengewoon vervelend.

rob, heb je dan niks geleerd van dit relaas?

• PeeJee

Alsof take2 zo'n ontzettend positieve bijdrage deed aan dit forum. Deed me af en toe denken aan de grieten met wie ik op een kliniek voor persoonlijkheidsstoornissen heb gewerkt. Altijd hun zegje willen doen en dan verbaasd zijn als je mensen ermee voor het hoofd stoot. Onstilbare honger…

• prakhar

PeeJee Schreef:

——————————————————-

> Alsof take2 zo'n ontzettend positieve bijdrage

> deed aan dit forum. Deed me af en toe denken aan

> de grieten met wie ik op een kliniek voor

> persoonlijkheidsstoornissen heb gewerkt. Altijd

> hun zegje willen doen en dan verbaasd zijn als je

> mensen ermee voor het hoofd stoot. Onstilbare

> honger…

het gaat er in deze niet om dat ene take zelf dan wel of niet gestoord zou zijn. wat hij/zij destijds heeft geplaatst vind ìk kloppen. maar als je take zou gestoord vindt hoe denk je dan over de bijval die hij heeft gekregen van ‘normale’ mensen in zijn afscheid van….topic

over gestoord gedrag gesproken; niet alleen take2 lijdt daaraan op het prikbord, er zijn meer met geschifte trekjes zoals eerder genoemd

• prakhar

peejee, waarschijnlijk weet jij als expert heel goed waarom sommige mensen persoonlijkheids gestoord genoemd worden. is het niet de omgeving die het mede uitlokt? alsof het altijd aan de getikte in het gezelschap ligt….

sommige mensen hebben geen empathie en denderen als een olifant in een porseleinkast over andermans gevoeligheden heen dat is lastig dealen voor iemand met een aandoening! vind je het dan raar dat ze gaan flippen??

p.s; ik weet dit omdat ik een zus heb die een persoonlijkheidsstoornis heeft. vanwaar denk je dat er systeemtherapie gegeven wordt?;)

• prakhar

ter aanvulling; mijn zus en ik zijn geadopteerd uit India. zoals iedereen weet heeft adoptie meestal een heftige invloed als je zo jong bij je moeder vandaan bent gehaald (kijk naar het programma spoorloos). mijn zus ranjita was 2 jaar toen we naar nedeland kwamen en ik was nog geen 1.

onze biologische moeder heeft ons afgestaan omdat ze te arm was om goed voor ons te kunnen zorgen. ranjita was ondervoed toen ze het kindertehuis binnenkwam en dat is haar niet in de kouwe kleren gaan zitten.

als je zoiets van dichtbij meemaakt snap je wel waarom sommige mensen ‘raar’ reageren op nuchtere, ongevraagde constateringen van ene rob

• Rob

"als je zoiets van dichtbij meemaakt snap je wel waarom sommige mensen ‘raar’ reageren op nuchtere, ongevraagde constateringen van ene rob'

Prakhar,

Dit begrijp ik dus echt niet van jou.

Aan de ene kant ben je nu heel open en persoonlijk, kijk je in de spiegel, dat waardeer ik.

Aan de andere kant blijf je vast zitten in een voor mij een vreemd soort van “negativiteit”, als het om iemand anders (ik) gaat.

Maar zodra ik (die ander) reageer, krijg ik weer een lading over mij heen van bemoei je daar niet mee.

Mijn concept van prikken en doorprikken werkt voor mij, ook al vindt niet iedereen dat even leuk.

Tot nu toe heb ik ik nog geen aanleiding gezien om mijn stijl te veranderen.

Robje, psycho

http://www.merelzomer.com/home/images/1-964.jpg

• surya

Jeetje mina, je gaat wel ver hoor met de dingen die je beweert. Kun je het ook leuk houden hier? Ik snap de hele ophef van jou niet zo goed en vind het ook vermoeiend.

Laat mensen in hun waarde, zoals je dat zelf ook graag hebt.

• Shirley

heeft weinig geholpen, die topic van onze beheerder…..

• PeeJee

Of take 2 gestoord is al dan niet een persoonlijkheidsstoornis heeft, weet ik niets van. Ik zeg slechts dat haar gedrag/ opmerkingen me hieraan deden denken. Als je heel gevoelig bent, lijkt het me niet heel handig om op een openbare plek waar mensen continue op elkaar reageren, al je gevoeligheden en onvrede (op zeer uitgebreide wijze, haast onstopbare wijze) te uiten want je weet dat er dan ook op jou gereageerd kan worden. Sommige mensen zijn nuchterder dan anderen en dan trek je als gevoelig persoon vaak aan het kortste eind.

Overigens is het inderdaad zo dat iedereen wel rare gedragingen kan vertonen… daar zijn we mensen voor…