Afscheid van....

• Take3

Beste, Richard en Karen het is wel erg doorzichtig, jullie zijn ingeschakelde vrienden van Take2 om hier even voor haar op te komen.

Staan jullie ook achter deze uitspraken van Take 2'

En de Nederlanders trekken zich er niks van aan en blijven vrolijk geld storten……hoe naief

Het is een schandaal dat Nederland zich weer laat lenen voor problemen elders

Vliegtuigen vol Haitiaanse kinderen worden vanuit Curacao overgevlogen naar Nederland?

Ik vind het juist verwerpelijk dat de toerist heerlijk aan de stranden van GOA ligt te feesten en al die luxe dingen bezoekt terwijl het overgrote deel van India straatarm is.

Als de regering een beter beleid zou voeren qua sociale voorzieningen (en sommige armen zichzelf zouden aanpakken > want ze doen niet allemaal hun best)

Ik zou die kerel een stamp op z'n bek verkopen, mocht 'ie het mij flikken

Ben benieuwd of je dat ook tegen de toeristen en al die buitenlanders hier in Nederland (die zich vooral NIET aanpassen hier) durft te zeggen!

• Theo Kiewiet

Karen schreef: Waarom mensen niet gewoon in hun waarde laten??

Precies, de spijker op z'n kop, Karen.

Deze ‘Take2’ klaagt over de afwezigheid van bescheidenheid bij de ‘ervaren India prikkers’.

De last die je in een ander ziet, is het probleem van jezelf dat je niet in jezelf herkent.

Take2 is wel het meest sterotype voorbeeld van onbescheidenheid.

Zijn/haar eigen probleem hardvochig blijven ontkennen en daar heel veel energie is steken.

Dan blijft het een zwaar leven en jezelf niet geaccepteerd voelen.

Een andere aanpak werkt wellicht wel, doch daar is bescheidenheid voor nodig. :D:)

En veel reizen door India.

Ik ga nog 1 keer, maar mijn India verdwijnt zo hard, ongelooflijk. :(

• surya

Hoezo mijn india verdwijnt zo hard?

Ja ik ben in Baroda geweest, wat een shitty place was dan zou ik me kunnen indenken, waar ik ooit geweest ben in India. Maarwat bedoel jij?

• VideJo

richard Schreef:

——————————————————-

> beste take 2 ,laat je niet gek maken door mensen

> die denken alles te weten die ook ooit een keer

> voor het eerst gegaan zijn zoals karen al aan

> gaf,

> dit zijn waarschijnlijk mensen die de hele dag

> thuis zitten en niets anders kunnen dan mensen

> onderuithalen of rare opmerkingen moeten maken

> naar mensen die hun vakantie op hun eigen wijze

> beleven .maar daar moet je maling aan hebben ik

> kom toevallig ff kijken hier en het is niet anders

> dan een jaar geleden betweters heb je op ieder

> forum of het nu gaat om honden katten vogels of

> spelletjes en het ergste is ze vormen kliekjes en

> denken dat ze alles weten en ook al kunnen ze

> niemand bekritiseren of hebben ze niets te mellden

> dan moeten ze wel lullig doen tegen iemand die

> net als zij op vakantie gaan naar india en graag

> informatie willen via dit medium ik zou zeggen

> f¾ck them en ga lekker genieten in india en laat

> je verassen door de cultuur de heerlijke luchtjes

> en de prachtige kleuren en al wat india nog meer

> te bieden heeft en laat je niet gek maken door de

> zgn betweters die graag willen dat je alleen hun

> om raad vraagt mvg en een beete jaloers

> richard

Ik heb geprobeerd het aantal Hoofdletters te tellen . . .

Maar ik ben de tel kwijtgeraakt.

• dr. Khan

Inmiddels zit is nog altijd met een vraag in mijn hoofd… “Is Khan een arrogante backpacker?”

De enige rugzak die ik gebruik is naar en van mijn werk.

Verder zal ik nooit de verbijstering vergeten van mijn vrouw die een stel ongewassen rugzaktoeristen zag liggen op de vloer van Chennai Central. Ik heb toen nogal wat moeite gehad om uit te leggen dat dat geen “beggars” waren.

• Theo Kiewiet

surya Schreef:

——————————————————-

> Hoezo mijn india verdwijnt zo hard?

> Ja ik ben in Baroda geweest, wat een shitty place

> was dan zou ik me kunnen indenken, waar ik ooit

> geweest ben in India. Maarwat bedoel jij?

Je haakt niet op mijn posting aan, doch aan de tekst denk ik dat je het mijn inzending betreft.

In de jaren ‘80 kwam ik in India en de jaren ’90 enkele jaren vertoefd/gewoond.

Doch het land groeit zo onrustbarend hard en verandert zo snel, dat ik me er zo weing meer thuisvoel.

Mijn ‘thuis’ in de bossen ligt nu tussen 14 hoog wooncomplexen. :?(td)::o:(:S

Een stad vind ik plezant voor maximaal 3 dagen.

Helder?

• surya

yes understood;-)

• Peter van der made

theo, jij reageert zoals take2 alreeds heeft beschreven in haar afscheidsbrief.

je hebt het over bescheidenheid en dat de topicstarter dat mist maar je bent er zelf ook niet vies van.

dus jouw opmerking raakt kant noch wal man.

hoezo mijn india verdwijnt, in welke wereld leef jij? als je een probleem hebt met onbescheidenheid ga dan in india wonen als het daar beter is.

khan ik heb jouw opmerkingen gelezen op het forum en je hebt zelf gezegd dat mensen je arrogant vinden overkomen en dat deze interpretatie klopt.

ik ben dat met je eens, nogal raar dat je daar trots op lijkt te zijn. ik zou niet graag als betweter te boek willen staan!

we hebben het over bescheidenheid maar dat zie ik in de reacties niet terug.

op mijn reizen door india heb ik schrijnende armoede gezien maar ook de grootste paleizen, rijke mensen ontmoet en dan praat jij over indiase bescheidenheid….

mijn reizen heb ik altijd georganiseerd gedaan, in groep en dat beviel me uitstekend. je moet kleine organisaties kiezen zoals boabab of sawadee want die bieden kleinschalig aan en doen hun best om de groepjes ook de unieke plekjes te laten zien. touroperators zoals de jong en SRC vakanties moet je niet boeken want dat is allemaal 50+ en dan zie je alleen de highlights

• peter van der made

Theo Kiewiet Schreef:

——————————————————-

> surya Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Hoezo mijn india verdwijnt zo hard?

> > Ja ik ben in Baroda geweest, wat een shitty

> place

> > was dan zou ik me kunnen indenken, waar ik ooit

> > geweest ben in India. Maarwat bedoel jij?

>

> Je haakt niet op mijn posting aan, doch aan de

> tekst denk ik dat je het mijn inzending betreft.

>

> In de jaren ‘80 kwam ik in India en de jaren ’90

> enkele jaren vertoefd/gewoond.

> Doch het land groeit zo onrustbarend hard en

> verandert zo snel, dat ik me er zo weing meer

> thuisvoel.

> Mijn ‘thuis’ in de bossen ligt nu tussen 14 hoog

> wooncomplexen. :?(td)::o:(:S

> Een stad vind ik plezant voor maximaal 3 dagen.

> Helder?

daar dacht ik ook aan toen ik je bericht las. je ben niet duidelijk geweest.

ik zei zopas dat als je je ergert aan de bescheidenheid op de planeet je het dan in india moet gaan zoeken, ik lees nu dat je er al woont. zo te horen bevalt het je niet. het gras is altijd groener he;)

advies voor jou…in nederland kun je een bescheiden huis kopen

• Karen

Take3 Schreef:

——————————————————-

> Beste, Richard en Karen het is wel erg

> doorzichtig, jullie zijn ingeschakelde vrienden

> van Take2 om hier even voor haar op te komen.

> Staan jullie ook achter deze uitspraken van Take

> 2'

>

Hier sla je de plank volledig mis Ik ken take2 niet en ben dan ook niet ingeschakeld om voor haar op te komen dit is geheel mijn eigen mening! De gevestigde orde hier maakt de dienst uit en o wee als je daar kritiek op uit, dat is mij al vaker opgevallen! Een klein groepje mensen op dit forum meent de wijsheid in pacht te hebben en de vergelijking met het boek vind ik zeer treffend gevonden van take2! By the way Take3 waarom niet gewoon onder je eigen naam geschreven?

> En de Nederlanders trekken zich er niks van aan en

> blijven vrolijk geld storten……hoe naief

Ik denk dat het een ieder inmiddels bekend is dat het geld zelden op de plaats komt waar het nodig is helaas, ik doneer dan ook helemaal niets aan de grote organisaties, er blijft teveel aan de bekende strijkstok hangen! Ik draag mijn steentje bij aan mensen die mij na aan het hart staan ter plekke door bijvoorbeeld de vrouw van een vriend in India die al jarenlang hoofdpijn bleek te hebben mee te nemen naar een oogarts en een bril aan te schaffen voor haar

>

> Het is een schandaal dat Nederland zich weer laat

> lenen voor problemen elders

>

> Vliegtuigen vol Haitiaanse kinderen worden vanuit

> Curacao overgevlogen naar Nederland?

Het is in en in triest wat zich in Haiti afspeelt, ik denk dat we het daar allemaal mee eens kunnen zijn

>

> Ik vind het juist verwerpelijk dat de toerist

> heerlijk aan de stranden van GOA ligt te feesten

> en al die luxe dingen bezoekt terwijl het

> overgrote deel van India straatarm is.

Dit is volgens mij al ruimschoots besproken en was een reactie op volgens mij, niet echt handig geformuleerd dat wel er is niets mis met hoe wie dan ook vakantie wil houden

>

> Als de regering een beter beleid zou voeren qua

> sociale voorzieningen (en sommige armen zichzelf

> zouden aanpakken > want ze doen niet allemaal hun

> best)

Dat is toch gewoon zo al jaren word er gecollecteerd voor de armen in Afrika, de westerse wereld heeft zich het lot van het arme Afrika zo aangetrokken dat wij de aangeboren luiheid van deze mensen nog eens versterken door alles op een presenteerblaadje aan te reiken. Ik zie een groot verschil tussen minder bedeelden in India of Afrika!

>

> Ik zou die kerel een stamp op z'n bek verkopen,

> mocht 'ie het mij flikken

>

> Ben benieuwd of je dat ook tegen de toeristen en

> al die buitenlanders hier in Nederland (die zich

> vooral NIET aanpassen hier) durft te zeggen!

Geen idee waar dit over gaat ik heb namelijk niet alles gelezen, maar om even aan te geven ik woon in Schiedam in een straat met voornamelijk Turkse mensen, wat ik zie en bemerk is dat het allemaal zeer vriendelijke mensen zijn die hun uiterste best doen om de buurt zo leefbaar mogelijk te maken d.m.v. bijvoorbeeld plantenbakjes aan de lantaarnpalen etc. Of even aanbellen omdat er een parkeerplek vrij komt en onze auto vanwege te weinig parkeerruimte staat op een plek waar je eigenlijk niet mag staan!

Dan nu terug on topic, bovenstaand aangehaalde punten heeft alleen maar te maken met de irritatie die men onderling heeft namelijk! Het een lokt het ander uit in ieder geval. Feit blijft dat wanneer je als nieuwkomer je hier op dit forum waagt je direct te maken krijgt met een aantal mensen die zeer zeker een hoop ervaring meer hebben opgedaan betreffende India en op die manier handige tips etc. kunnen geven, maar waarom dat niet uitsluitend daarbij kan blijven is mij een raadsel!