hoezo nutteloze discussie joanne? Mogen mensen geen advies vragen over spulletjes die ze graag in India willen gaan kopen? Als je dit al onzinnig vind, wat denk je dan van de rest van de onderwerpen op het prikbord?
tsss……
Jo ane Schreef:
——————————————————-
> Jemine wat een zinloze discussie. Het lijkt wel
> een thee kransje. Op iedere hoek van de straat en
> daar tussenin kun je shwals kopen van flut tot
> kwaliteit en aan kwaliteit hangt een prijskaartje
> ook in India. Koop wat je mooi vind…en weet dat
> je zeker in Inida, dubbel beduveld wordt als
> toersit. Voorbeeld een paar slipper 550 rps bij de
> 1e winkel in de straat even verder op 150 rps
> zelfde paar zelfde model zelfde kwaliteit, en
> zonder af te dingen. Ik bedoel maar
Waar denk je waar een prikbord voor is? Heel goed; om vragen te stellen(tu) Als dit onderwerp nutteloos is reageer er dan niet op!
N.B;
Ik vind het wèl interessant om de kwaliteit van sjaals onderling te bespreken!
Leuk te lezen dat er zo veel mensen geinteresseerd zijn in shawls uit India en dan met name uit Kashmir.
Mijn naam is Tariq Dar en ik ben de eigenaar van Kashmir Heritage uit India. Generaties lang produceert mijn familie pashmina’s en shawls in Srinagar, in het noorden van India. Wij wonen, leven en werken in het gebied dat bekend staat als Kashmir; daar waar de beste kwaliteit wol ter wereld vandaan komt.
Mijn hele familie werkt in ons bedrijf, waar ik dan ook de hele week mee bezig ben. In het weekend vind ik het leuk om voor verschillende bedrijven modeshows te lopen; waarbij het af en toe mogelijk is om mijn eigen shawls te presenteren.
Ons bedrijf produceert verschillende soorten shawls; van de heerlijke viscose sjaals tot prachtige wollen design shawls. Wij exporteren rechtstreeks over de hele wereld en hebben besloten om in Nederland ook via deze webwinkel onze producten aan te bieden. Pashmina-shawl
Alle items die op onze site te vinden zijn, liggen al in ons magazijn in Nederland en kunnen dus binnen enkele dagen verzonden worden. Binnenkort zullen wij ook antieke shawls op onze site aanbieden. Vanaf midden Juni presenteren wij de nieuwe wintercollectie 2010.
Omdat wij zelf produceren hebben wij het volledige productie proces zelf in handen: van het scheren van de geiten tot aan de aflevering bij u aan huis. We kunnen dus de beste prijs voor de beste kwaliteit garanderen.
Kijkt u rustig rond op onze site; en u kunt mij altijd emailen als u nog vragen heeft.
Met vriendelijke groet,
Tariq Dar
Eigenaar Kashmir Heritage
info@pashmina-shawl.nl
http://www.pashmina-shawl.nl/
Klopt! Vanaf 50 a 60 dollar, is de ondergrens, hier nog wat extra info over de pashmina sjaal. Groetjes Rosa
Kijk ook eens op www.countingflowers.nl voor echte Fair Trade Handgemaakte A grade Pashmina sjaals:
Counting Flowers A-grade Pashmina
Pashmina wol is zacht, licht, fijn, glanzend, soepel en zeer luxe. De wol is afkomstig van de onderste laag zeer fijne haren van de onderbuik en hals van de chyangra, een berggeit uit de Himalaya’s. Deze geit leeft boven de 4.500 meter en heeft daarom een dikke vacht.
Een chyangra produceert jaarlijks niet meer dan 90 gram geschikte wol. Om een sjaal te weven is de wol van ongeveer drie geiten nodig.
De hoge prijzen voor de wol en de producten ervan zijn het resultaat van de geringe jaarlijks geproduceerde hoeveelheden en van de zeldzaamheid van de dieren.
Counting Flowers verkoopt dubbeldraads geweven sjaals van 100% pashmina ('A-grade') uit Nepal. De sjaals zijn met de hand gemaakt door wevers van Mahila Utthan Pashmina Udhyog. Wij hebben de sjaals ingekocht via de Fair Trade organisatie in Nepal
Op zoek naar een pashmina sjaal? Bij AUkO vind je ze in tien kleuren en voor een voordelige prijs! Neem een kijkje op onze webshop: http://www.auko.nl
Op onderstaande site wordt uitgelegd wat het verschil is ( zelfde wol alleen andere kwaliteit) en prijzen, zodat je een beetje kunt inschatten wat de maximale prijs is.
www.pashimas.fr/pashimas.nl
Op de site van de staatswinkel in Delhi, vaste prijzen maar iets duurder als op “straat”, staan een aantal sjaals met prijzen.
Bij de productenindex ga je naar het item accessories en daarna klik je op Shwals.
www.cottageemporium.in
Succes met een eventuele aankoop.
Marion
Beste AUkO,
Dit zijn echt geen pashmina's!!!!!! In de verste verte niet. Een echte pashmina is in India inkoop al bijna onbetaalbaar. Verkoop in Nederland komt een Pashmina sjaal op een paar honderd euro.
Pashmina sjaals zijn gemaakt van de super zachte wol onder de kin van een geit (weet niet of het ook nog een bepaald ras moet zijn).
Ineke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?