Pinnen met Rabobankpas niet mogelijk in India.

• Rob

Take2,

Het schijnt gebeurd te zijn dat nieuwe ING pasjes nergens werkten in India.

Dat probleem is inmiddels verholpen.

Opmerkingen van mensen dat hun eigen pasje wel werkt, interesseert mij dan ook niet.

Wat ik zeg is dat je altijd een reserve mogelijkheid bij je moet hebben.

Er kan altijd wel wat gebeuren met je pasje.

Zoals mij gebeurde in Kolkata: na mijn gepinde geld ontvangen te hebben ben ik weggelopen.

De volgende dag realiseerde ik mij dat mijn pinpasje nog in die geldmachine had achter gelaten.

Gelijk terug gegaan om te vragen of ze mijn pasje soms gevonden hadden.

In die Indiase behulpzaamheid waar je dan in terecht komt…

Dat kan ik allemaal niet na vertellen, maar het heeft de hele dag geduurd en tot niets geleid.

Rob

• Rick

Al mijn bankpassen (ABN, RABO, BLOM en Nedbank) werken wel en hebben ook altijd gewerkt.

• Rob

Rick,

Wat is de toegevoegde waarde van jouw opmerking?

Rob

• Nestor-F

Dat de Indiase geldautomaten van het zelfde kaliber zijn als onze automaten. Is het logo van je bank aanwezig, dan kan je pinnen. Vooropgesteld dat het tegoed op je rekening voldoende is. Dit is OVERAL ter wereld zo is mijn ervaring. Ik neem echter altijd 100% van de te verwachten kosten mee in nu euro,s, vroeger dollars. Heb hier nooit (ruim 20 jaar) ook maar enig probleem mee ondervonden. Ik pin slechts hoogst zelden, kom voornamelijk in gebieden waar deze nog een onbekend fenomeen zijn en dus ook weinig “westerlingen”of toeristen komen.

Nestor-F

• sunflower

Tja, mijn ervaring in Goa is dat de pas van de rabo het niet deed en met een pas van een andere bank wel.

Meedere keren uitgeprobeerd met het zelfde resultaat. Aan de pas (en banksaldo :)) lag het niet want hij deed het in andere landen voor en na die tijd gewoon.

• Hendri

Pinnen in India was voor mij geen probleem met een rabobank pas, ben er 3 weken geweest,

Gr Hendri

• Rob

Hendri.

Pinnen gaat meestal goed in India.

Soms gaat het mis, inderdaad met die nieuwe Rabopasjes of ING bank, wat was het ook weer.

Dat probleem is inmiddels allang op gelost.

Dat het wel goed ging is non-informatie.

Waar het verhaal op neer komt is dat je in India niet afhankelijk moet zijn van een soort betaalmiddel.

Rob

• maya

Hallo lieve mensen,

Ik woon al bijna elf jaren in India en pin alleen maar met mijn Rabobankpas (maestro), geen enkel probleem, en je kunt pinnen bij vele atm's zoals HDFC, HBC, Axis bank, Citi bank etc. etc. alleen bij pin automaten waar geen maestro logo staat aangegeven daar kan het niet, en dat zijn er vrij weinig.

Succes!!