Dus Khan,
Als ik het goed begrijp en mijn vriend vliegt op Dusseldorf, dan kan hij volstaan met een duits visum??
Dat zou makkelijker zijn denk ik, maar dan kan ik geen garantbrief meegeven natuurlijk.
Hannah.
Nee, hij moet het visum aanvragen voor het land waar hij primair gaat verblijven en als ik jou goed begrijp is dat bij jou in NL en niet Duitsland. Waar hij de Schengenlanden binnenkomt, doet niet terzake. Bovendien moet hij zich melden bij de vreemdelingendienst waar jouw gemeente ondervalt (er weer vanuit gaande, dat hij bij jou verblijft). Wel kan hij zich dus vrij bewegen binnen de Schengenlanden.
Sundri Schreef:
——————————————————-
> Bovendien moet hij zich melden
> bij de vreemdelingendienst waar jouw gemeente
> ondervalt (er weer vanuit gaande, dat hij bij jou
> verblijft).
Grappig is om te melden dat toen mijn schoonzus en broer hier in december waren ze in een hotel verbleven, maar waar van hun personalia helemaal niets werd geregistreerd (de kamer werd via mijn creditcard betaald).
Ze zijn trouwens met een door Zweden afgegeven Schengen visum Nederland binnen gekomen, toen vanaf Schiphol naar Kopenhagen gegaan, om via de trein naar Zweden door te reisen. Vanuit Zweden het Schengengebied weer verlaten.
Hannah,
Inmiddels heb ik je “persoonlijke” vragen ontvangen en beantwoord.
Zelf ben ik van mening dat deze vragen en antwoorden op dit prikbord thuis horen.
Dan hebben andere mensen er misschien ook iets aan.
Ik weet dat je eerder een keer afgeknapt bent op reacties van sommige mensen op dit prikbord.
Dat is Sundri ook een keer overkomen.
Gelukkig zijn jullie beiden weer terug op dit prikbord.
(Sundri moest ik wel flink ompraten, als ik mij goed herinner)
Er zijn ook wel mensen die op mij(n reacties) afknappen op dit prikbord.
Dit weerhoudt mij er niet van om lekker door te blijven prikken.
Rob
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?