goedkope vluchten vanuit India naar Europa.

• hannah

Hallo Indiagangers.

Mijn vriend uit India wil in april/mei voor een paar weken naar Nederland komen.

Nu wil ik hem laten vliegen naar Dusseldorf aangezien dat veel goedkoper is dan naar Amsterdam.

Mijn vragen zijn de volgende':

is het goedkoper om via een organisatie in India een ticket te boeken??

moet mijn vriend voor Duitsland dan ook een visum hebben? (dat betekent een dubbel visum, voor Nederland en Duitsland).

Graag hoop ik dat iemand ervaring met bovenstaande situatie heeft.

Ik wil hem graag zo goedkoop mogelijk laten reizen aangezien zijn budget niet zo groot is.

Groeten, Hannah.

• Rob

http://www.minbuza.nl/nl/Producten_en_Diensten/Burgerzaken/Visa/Alles_over_het_Schengenvisum

Rob

• hannah

Dank je Rob, hij heeft dus voor Dusseldorf geen visum nodig. Dat scheelt al weer.

Hannah.

• hannah

Rob , ik wil je graag een “persoonlijke”vraag stellen.Maar liever niet hier. Is daarvoor een mogelijkheid?

Groet, Hannah.

• Sundri

Het kan inderdaad goedkoper zijn om in India zelf een vliegticket te boeken.

Een voor Nederland aangevraagd visum is een zogenoemd Schengenvisum, dat geldig is voor een groot aantal Europese landen en daaronder valt ook Duitsland, maar bijvoorbeeld de UK niet. Je kunt met je vriend dus ook in Europa reizen. Alle informatie over het aan te vragen visum kun je ook vinden via de website van de NL ambassade in Delhi http://www.hollandinindia.org/consulaire_zaken.

Verder raad ik je aan om bij het legaliseren van je uitnodigingsbrief bij de gemeente (aan de NL ambassade in Delhi), ook te vragen om twee gewaarmerkte kopieën van de brief. De ambassade houdt namelijk de uitnodigingsbrief, maar ondanks een visum in het paspoort kan de douane vragen om de brief, waarvan de douane dan zeker wil weten, dat het geen vervalsing is. Geef één van de kopieën aan je vriend en houdt er één zelf. Gaat de douane hem dan ondervragen, dan kun jij hem daarbij ondersteunen. Dit overkwam mij (c.q. ons), toen een vriend van mij naar NL kwam.

• Rob

Hannah,

Stuur mij maar een e-mail: robpijp@hotmail.com

Rob

• hannah

Dank je Sundri.

Maar ik verbaas me over het “gedoe”.

Het zegt toch wat over Nederland dat een Indier niet gewoon met visum op vakantie kan komen terwijl wij vrij zijn om naar India te gaan.

Hoezo Nederland gastvrij???????????? Ze maken het echt niet moeilijk he.

Dat vind ik dus ook één van de vreselijke dingen in dit land. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een Indier voor mij een aanbevelingsbrief moet schrijven om in India te komen.

Ik begrijp dat er mensen zijn die Nederland proberen binnen te komen om hier te blijven, illegaal of niet.

Maar mijn vriend kan aantonen dat hij terug moet!! naar India wegens bedrijf en persoonlijke zaken.

Dus waarom al die rompslomp?

Sorry, ik moest dit even kwijt.

Hannah.

• Sundri

Hannah, ik ben het helemaal met je eens. NL is geen (gast)vrij land… en met personen als Wilders wordt het er helaas ook niet beter op. NL is helemaal niet zo tolerant als altijd is voorgesteld.

• Khan

hannah Schreef:

——————————————————-

> Dank je Sundri.

>

> Maar ik verbaas me over het “gedoe”.

>

> Het zegt toch wat over Nederland dat een Indier

> niet gewoon met visum op vakantie kan komen

> terwijl wij vrij zijn om naar India te gaan.

> Hoezo Nederland gastvrij???????????? Ze maken het

> echt niet moeilijk he.

Als je de formulieren voor een visum voor de UK bekijkt dan zie je dat meer landen (zeg maar Europa) wat meer informatie willen (om het maar zo uit te drukken). Daar is ook een interview een standaard onderdeel van de hele visum aanvraag. Ik ben een keer op het consulaat in Amsterdam geweest ivm het visum voor mijn vrouw, en dan kon ik via de gesloten deur horen dat het bij zo'n interview er niet mals aan toe gaat.

In Frankfurt wordt trouwens al aan de deur van het vliegtuig gecontroleerd. Ik weet niet hoe dat in Dusseldorf is. Positief punt van een Schengen visum is dat als je eenmaal door de grenscontrole heen bent het niemand meer interesseert waar je naar toe gaat. :) Eenmaal in Duitsland krijg je na je overstap geen ingangscontole meer in NL.

• Khan

Sundri Schreef:

——————————————————-

> NL

> is helemaal niet zo tolerant als altijd is

> voorgesteld.

Het valt reuze mee. Het probleem met Nederland is meer dat men een soort DDR-achtige controle samenleving voorstaat. Een in vergelijking met de USA en Duitsland abnormaal aantal telefoontaps is een teken aan de wand. De eenvoud waar inzet van van controle middelen als bodyscanners (in Duitsland is men trouwens heel kritisch) en onbemande spionagevliegtuigjes nu plaatsvindt is gewoon verbazingwekkend. Zo kan ik nog even doorgaan. Daar kon Walter Ulbricht alleen van dromen.