Overstaptijd Mumbai

• marlies84

Beste allemaal,

Ik vertrek in maart naar Madurai en denk dat het het beste is te vliegen op Mumbai en dan vervolgens een binnenlandse vlucht naar Madurai via Chennai. Ik vroeg me af wat jullie aanraden qua overstaptijd in Mumbai. De binnenlandse vlucht die ik wil halen vertrekt om 9.40 ‘s morgens. Ik zou in Mumbai aan kunnen komen OF om 4.15 ’s nachts, OF om 7.55 's morgens. Nou lijkt die laatste mij wat krap worden… het voordeel van die laatste vlucht is alleen wel dat ie 200 euro goedkoper is dan de eerstgenoemde.

Ben benieuwd naar jullie tips!

dank!

Groetjes marlies

• Rob

Gewoon even tellen volgens mij:

Aankomst 7.55

uitstappen

bagage ophalen

1 uur

douane

15-30 min.

van international naar domestic

15-30. min

inchecken /binnenlandse beveiliging

2 uur

Vertrek 9.40

200 euro goedkoper is alleen maar omdat het toch niet haalbaar is of zoiets

Rob

• Khan

marlies84 Schreef:

——————————————————-

> Beste allemaal,

> Ik vertrek in maart naar Madurai en denk dat het

> het beste is te vliegen op Mumbai en dan

> vervolgens een binnenlandse vlucht naar Madurai

> via Chennai.

Persoonlijk denk ik dat het handiger en in elk geval relaxter is om via Chennai te vliegen. Is een vliegveld wel met 2 terminals, maar in hetzelfde gebouw, en betere afhandeling dan Mumbai.

• marlies84

Maar volgens mij gaan er geen goede vluchten vanuit Nederland naar Chennai (zonder heel veel overstappen). Tips?

• Sundri

Er zijn goede vluchten naar Chennai vanaf Brussel en vanaf Dusseldorf. Rechtstreeks naar Chennai vliegen lijkt mij inderdaad logischer, maar naar Chennai is er minder concurrentie en de kosten zijn hoger en vanaf Amsterdam zijn die kosten nog hoger. Je kunt vanaf Brussel b.v. rechtstreeks vliegen met Jet Airways. Met een tussenstop met b.v. Etihad en Lufthansa. Vanaf Dusseldorf met Emirates. Er zijn nog meer mogelijkheden. Zoek 'ns naar geschikte vluchten met www.chase.nl. Dat is een goede zoeksite, geen boekingssite.

• Khan

marlies84 Schreef:

——————————————————-

> Maar volgens mij gaan er geen goede vluchten

> vanuit Nederland naar Chennai (zonder heel veel

> overstappen). Tips?

Mijn favoriete vlucht is Lufthansa, met overstap op Frankfurt. Dat is inderdaad 1 overstap. Maar als iemand via Mumbai naar Chennai gaat, en dan nog eens een vlucht neemt naar Madurai, dan zit je ook op 2x overstappen. Zelf zou ik trouwens de Shatabdi express nemen van Chennai naar Madurai, maar ook dat is een persoonlijke keuze. Net zoals ik graag de overstap op Mumbai vermijd. :)

• Michiel

Of je neemt een overnachtting op Mumbai airport erbij en neemt de vlucht naar Madurai de volgende dag. Kost je ongeveer 20 euro met free airport pickup. Riksja terug naar het vliegveld de volgende dag heb je al voor 50rp.

• Lon

Hoi,

Ik kon gisteren kiezen tussen een vlucht van 65 euro(3 uur overstaptijd) en 150 euro (4,5 uur overstaptijd) en heb die laatste genomen voor de zekerheid.

Rob, jij zegt dus dat het makkelijk in 2 uur tijd kan? Of bedoel je dat je zo'n 2 uur van tevoren in moet checken?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes Lon

• Lon

Even voor de duidelijkheid:

Het betreft een vlucht van Goa naar Mumbai en dan de internationale vluchthaven naar Adam.

• Rob

Lon,

Je moet minstens 2 uur van tevoren inchecken.

Meestal zeggen ze zelfs 3 uur van tevoren op het vliegveld zijn.

Ongeveer 1 uur voor vertrek sluit de incheckbalie.

Althans in Delhi.

3 uur overstaptijd had misschien net gekunt, beter wat ruimer de tijd nemen.

Rob