backpack of reistas met rolletjes?

• Sundri

Wat handig is, hangt vooral af van je manier van reizen. Blijf je op een vaste plek of ben je aan het reizen. Ga je naar een vaste plek(ken), dan is een tas of koffer met wieltjes misschien handiger.

Maar ga je bijvoorbeeld naar Goa en ben je op zoek naar een kamer of hut, dan moet je vaak via het strand of door het zand. Dan is een rugzak wel zo handig, want je hebt daar geen dragers, die je bagage voor jou dragen. Verder zijn de wegen vooral de laatste tijd in veel steden en dorpen in India slecht, omdat ze in heel India bezig zijn met het aanleggen van riolering en alle straten pas opnieuw plaveien als de hele riolering is aangelegd. Verder maakte ik vorig jaar het staartje van de moeson mee eind november 2009 in Chennai. Veel straten stonden toen onder water. Ook dan is het handiger om met rugzak te reizen.

Ikzelf reis daarom altijd met een rugzak. Daarin heb ik dan nog een flightbag, die ik overigens alleen gebruik als de rugzak propvol zit, of als ik er nog iets bij wil doen. Bij mijn rugzak kun je de schouderbanden in de rugzak ritsen. Verder heeft mijn rugzak talloze vakken en daarin ben ik eigenlijk nooit iets kwijt en daardoor is het ook nooit nodig om hem helemaal uit te pakken als ik iets nodig heb. En het is maar een simpele; ooit gekocht bij de Aldi.

Een super rugzak met wieltjes is misschien nog beter, want dan heb je beide mogelijkheden. Maar dan moet je wel bedenken, dat een rugzak met wieltjes meestal wel zwaarder is, omdat zo'n rugzak (extra) verstevigd moet zijn.

• erik

Als je nu richting Goa/Karnataka gaat is een waterdichte tas het meest belangrijke. Er komt heel veel water naar beneden, rivieren overstromen en er zijn al miljoenen mensen dakloos.

http://timesofindia.indiatimes.com/news/india/Floods-batter-Andhra-Karnataka-15m-homeless/articleshow/5090113.cms

• Sundri

Ja, is waar. De Times oI staat er vol van. Eindelijk, zou ik zeggen, want de moeson is officieel ten einde in het noorden van India zonder dat er water viel. Dat is er nu dus alsnog, maar dan teveel in veel gebieden.

• Khan

Sundri Schreef:

——————————————————-

> de moeson is

> officieel ten einde in het noorden van India

> zonder dat er water viel.

Voor wie de exacte cijfers over de regenval wil lezen:

http://www.imd.gov.in/section/nhac/dynamic/pressrelease.pdf

• Sundri

Khan, interessante perspublicatie!