backpack of reistas met rolletjes?

• esther

Even een praktische vraag, we gaan binnenkort 3,5 weken naar Noord India, Rajastan, Varanasi, Amritsar etc.. Normaalgepsroken gaan we op dit soort reizen met de rugzak, vorig jaar zijn we voor het eerst met zo'n flexibele (geen hardcase!!) reistas op rolletjes gegaan. Minder praktisch bij treinstations, trappen etc.., maar makkelijk te stouwen in treinen/bussen/taxi's en vooral: je kunt op elke (donkere) hotelkamer zien wat je bij je hebt.. grootste nadeel van een rugzak is dat ik er nooit iets in kan vinden… net dat wat ik nodig heb zit op de bodem en zo ben ik 3,5 week aan het ruzien met mijn rugzak… ik heb helaas niet zo'n rugzak die uit 2 of meer compartimenten bestaat. Nu overweeg ik weer zo'n reistas.. Heeft iemand enig idee of dat te doen is in India met de viezigheid op straat, onverharde wegen, water etc.. etc…? Of loop je dan 3,5 week met een reistas op je rug?: Zijn er mensen die India bereist hebben met iets anders dan een backpack?

IK ben benieuwd.. alvast bedankt, Esther

• Khan

esther Schreef:

——————————————————-

>Zijn er mensen die

> India bereist hebben met iets anders dan een

> backpack?

>

Ja, en mijn koffers gooi ik van/naar station/hotel/luchthaven in mijn taxi, autorikhaw, cyclerikshaw. Enige afstand die we met koffers rollend afleggen is tussen station in Chennai en het hotel op Wall Tax Road omdat dat op een paar minuten lopen ligt.

• Khan

Nog een aardige foto in dit verband, passagiers nemen een short cut naar het station.

http://img10.imageshack.us/img10/7738/tothetraininindia.jpg

• kataraja

Hoi Khan, ik heb moeten lachen met de foto, deze afkorting nemen wij ook altijd als we naar dat kleine treinstation tegenover het vliegveld in chennai lopen. Alleen khan die grote weg oversteken was een jaar of 15 beduidend minder gevaarlijk dan een tijdje terug toen ik nog in madras was.

Nu we het toch over backpacken hebben, heb ik een vraag. Wat is een backpacker, tegenwoordig??? Is dat iemand die met een rugzak reist of zit er volgens jullie een bepaalde filosofie achtter???

Een paar weken geleden was ik een tijdje in bangkok en en heb heel wat tijd doorgebracht op Koa San Road Het Backpackers gebied in bkk. Maar 95% van de mensen die zich “backpacker” noemen reisden alleen maar met een rugzak en zaten stoer te doen dat zij echt backpackers zijn. Uit het vliegtuig “backpack” van de rolband, backpack op de rug in de rij staan bij de taxi stand in de aircotaxi naar koa san road en hup de backpack weer op de rug het hotel binnen lopen, enz enz

Als ik dan de foto van khan zie denk ik weer aan vervlogen tijden, toen ik ook nog veel reisde, treinen zonder airco, liften,goedkoopste bussen, motor huren, enz enz is de backpacker van vandaag een beetje soft aan het worden????

• Rob

Kataraja,

Het begrip “backpacker”is door de jaren heen veranderd.

Vrroeger zat er een filosofie achter: “de wereld ontdekken zonder geld op zak”.

In een ouwe Eend, op de motor op liftend de wereld rond.

De backpackers van tegenwoordig onderscheiden zich met hun rugzak van anderen die met een zakenkoffertje de hele wereld rondreizen.

Waarom weet ik ook niet.

Zal best een filosofie achter zitten.

Ken je het boek “Generatie Einstein”?

Rob

• erik

Ik heb een flight pack. draagt als een rugzak, pak je in als een koffer omdat je alles open ritst (en de draagbanden kun je wegritsen met een extra flap. erg handig in vliegtuigen).

Tassen met wieltjes zijn best handig en goed voor je rug. Maar inderdaad: hoe vaak moet je daar sjouwen omdat de straat vol is en omdat de stoepranden er zo hoog zijn?

• kim

Ik heb ook even met die vraag gezeten voor ik vertrok, maar geef mij maar een rugzak. In stations heb je vaak van die serieus hoge trappen, dan is het toch net iets aangenamer om ze op te lopen met een rugzak op de rug.. Hou er ook rekening mee dat de temperaturen daar echt hoog kunnen oplopen en dat maakt het sleuren zwaarder.

Ik heb een rugzak van Quechua (decathlon) gekocht die rondom rond open geritst kan worden als een gewone koffer, superhandig! Op reis bleek mijn flightbag ook erg goed van pas te komen. In een paar tellen zit je rugzak erin, hup slotje erop en je zak zit veilig afgeschermd en proper in het vliegtuig/op de bus/trein.

• Ineke M

Ik denk dat er nog net zoveel echt backpackers zijn als vroeger…… Er zijn alleen veel en veel meer reiziger, waarvan een deel met rugzak reist.

Ineke

• Richard

Ik heb een rugzak die je zowel op de rug kan dragen, als kan rijden. Bevalt prima.

http://www.eaglecreek.com/bags_luggage/wheeled_luggage/Switchback-Max-25-20218/

• KeesS

Ik heb een koffer op wieltjes en dat bevalt perfect. Het langste stuk wat ik er mee moet lopen is van mijn huis naar het station en op Schiphol (vv). In India rijdt de driver hem of draagt de boy hem. Dat is voor hen werkgelegenheid en ze verdienen er wat mee.:)-D