Chennai

• Annika

Na een paar dagen Mumbai, ga ik in Maart ook nog aansluitend een paar dagen naar Chennai om mijn man daar op te halen.

Over Chennai is minder te vinden dan Mumbai over wat er te doen is.

Iemand tips wat leuk is om te zien of te doen daar ?

Of is het een saaiere stad en omgeving dan Mumbai dat 6 dagen te lang is om daar te zijn en mezelf te vermaken en kan ik beter langer in Mumbai blijven bijv. ?

groetjes Annika

• kataraja

Als je madras verglijkt met bombay dan wint bombay het op toeristisch vlak. Maar madras is nooit saai en de omgeving al zeker niet. Op een paar kerken, musea en fort heeft madras niet zo veel te bieden, het leukste vind ik nog altijd s'avonds rondlopen op marina beach. Als ik jou was ging ik een nachtje naar madras en dan naar mammalapuram(60 km zuidelijker) voor mij een van de leukste plekken in India. Je schrijft je hebt 6 dagen nou die kan je zeker op een aangename manier doorkomen in mammalapuram,genoeg bezienswaardigheden,goeie restaurantjes, zwembare zee, hotels in alle prijsklassen enz enz. Je hebt 6 dagen, mij zou het nix uitmaken om 6 jaar naar mammalapuram te gaan helemaal te gekke plek (vind ik dan).

groet

• Khan

Voorlopig wat fascinerend leesvoer om de komende maanden door te komen. B)

http://chennaimadras.blogspot.com/

• Rob

Annika,

Van de 4 grote steden in India vind ik Mumbai het interessants.

Delhi en Kolkata ook wel, Chennai het minst.

Wat ik zelf erg mooi vond in Chennai was het museum met heel veel grote bronzen Nataraj beelden. Verder weinig. Strand is ook leuk.

Verder doorgaan naar Mahabalipuram zou ik zeggen.

Rob

• Sundri

Chennai vind ik super om te shoppen. Ga b.v. naar Saravana Stores, een met de Hema vergelijkbare winkel, maar dan groter en waar ze vrijwel alles verkopen. Ik heb er al heel wat stoffen gekocht, maar je kunt er ook b.v. drogisterij-artikelen kopen en nog veel meer. Spencer plaza vind ik ook erg leuk, dat is een zeer groot modern winkelcentrum, waar alles te koop is. Daar zit o.a. Landmark, een boekwinkel, waar ze ook Indiase films verkopen; ook daar heb ik al heel wat vandaan gehaald; een hele grote winkel, waar ik gemakkelijk meer dan een uur kan doorbrengen zonder me te vervelen.

En verder ben ik het eens met de andere schrijvers. Ga lekker een paar dagen naar Mahabalipuram, een heerlijke plek. Ik kan daar ook veel langer dan zes dagen doorbrengen en als ik kon, ging ik er direct weer naar toe.

• anita

Smaken verschillen dat is duidelijk en daarom altijd gevaarlijk op andermans raad af te gaan niet waar ?!

Ik vind Chennai zelf bepaald geen mooie of aangename stad en kan me al helemaal niet voorstellen (zie andere schrijvers) dat iemand naar India komt om bv in Spencer Plaza rond te hangen enz

Mamallapuram is plat gelopen door toeristen met ALLE gevolgen vandien ! Maar misschien kan een van de vorige schrijvers eens een poging doen om me uit te leggen wat er daar zo leuk is……..

• kataraja

Hoi anita, je schrijft;“ Mamallapuram is plat gelopen door toeristen met ALLE gevolgen vandien” Ben ik het helemaal NIET mee eens!!!! Ik heb jaren in de buurt gewoont en nog nooit was het overspoelt met toeristen,alleen in de vakantie tijd jullie/augustus en december januari als de zogenaamde backpackers komen, is het ietje drukker.

Maar jij vind dus goa, hampi, varanasi, delhi, agra, calcutta, bombay, enz enz helemaal niets want deze plekken zijn pas echt plat gelopen! Jij bent de eerste die ik hoor die zo over mamala denkt!!

• Sundri

He Kataraja, ik ben het met je eens. Ik vind Mamalla in juist heel rustig in vergelijking met b.v. Goa. Dat vind ik nu juist zo aantrekkelijk aan Mamalla. Het is er nog “gezellig” om het zo maar 'ns te noemen. En laten we eerlijk zijn, ga je naar een vissersdorp waar verder niets is, dan ben je er meestal erg snel uitgekeken en wil je er zeker niet lang verblijven, tenzij je een heremiet bent.

• anita

Woonde zelf 5 jaar in Mamalla en sinds ongeveer 5 jaar alweer niet zo gek ver uit de buurt ervan.

Laat Ma dan geen Goa zijn ofzo,helemaal met je/jullie eens, maar toch de invloed van toeristen is enorm op de plaatselijke bevolking (besef dat dat niet tegen te houden is !) . Verder denk ik dat er de laatste jaren van alles te veel is bij gekomen,teveel restaurantjes ,internetshopjes enz enz. Allemaal aangetrokken door het klatergoud maar uiteindelijk zijn er maar een paar die fatsoenlijk aan de kost komen. Het wel of niet gezellig vinden van Mamalla zal er wel heel veel mee te maken hebben,dat wanneer je hier woont te veel weet over het reilen en zeilen maw het dagelijkse leven en je nu eenmaal niet op vakantie bent ……….

• kataraja

Dus je woont zo'n 10 jaar in en rondom mammala?? Zou ik je eigenlijk moeten kennen??? Wij zijn begin 2004 verkast naar thailand dus wij hebben in de zelfde tijd daar rondgelopen. De enige vaste buitenlanders die er woonden waren wij, jaen jack (nautilus), alain en marie joe (plain ciel), viktor (inmiddels dood), marie crhistien, hans boor, roger, en willem de nederlandse pedofiel van little angels uit poonjerie, maar daar woonde van eind 2001 tot begin 2004 geen anita??? Waar woonde je dan?? Wat versta je onder wonen, 2 keer per jaar drie maanden??

Ben benieuwd???