Andaman Islands Tips?

• Lieke

Hallo iedereen!

Ik ga half november weer voor een vakantie naar India..dit keer zou ik graag een paar dagen andaman willen doen!

Hebben jullie tips; where to stay, what to see/do etc..

Ik hoor graag van jullie!!

• kataraja

Ben een paar keer op de andamanen geweest ook op havelock, geweldige stranden en perfect snorkelen, maar mijn favoriet is toch meer port blair redelijk wat te zien., veel meer eet gelegenheden en als je de durf hebt om een brommer te huren ook perfect snorkelen in chidya tapu ongeveer 30 km zuidelijker, over een fantastisch mooie kustweg met adembenemende uitzichten. Puur strand: havelock! Restaurants, s'avonds biertje pakken overdag snorkelen,(of stranden corbins cove) definitief port blair!! Oja de heen of terug reis zeker per boot doen, duurt, wel een hele tijd maar je leert zoveel leuke en interresante mensen kennen onvergetelijk!!!

Veel plezier

• corsti

Een paar paar dagen??? ik zou er nog even nadenken!

• Lieke

Super!! heb er al helemaal zin in! heb lekker tijdgebrek en ben geen strand-mens maar snorkelen lijkt me erg leuk en heb inderdaad al gelezen dat er leuke bezienswaardigheden zijn in port blair! kan iemand me adviseren over hotels/guesthouses? moet dat van te voren geboekt worden? (ik ga half november)

bedankt alvast voor jullie reactie!

• Lieke

Het is een week geworden!

Ben niet zon sportief watermens dus ben heel erg benieuwd!

Weten jullie hoelang het licht is overdag in november? En kan iemand me helpen aan een leuke site met goede en correcte info over andaman?

raden jullie aan om van te voren iets te boeken? of gaat dat ter plekke wel?

Bedankt!

• PeterB

http://www.and.nic.in/

• Sundri

Exact weet ik het niet. Maar het is circa 12 uur licht en 12 uur donker. Zomer en winter verschilt circa een uur per dag.

• T.o.m.

Op /onder 05:08 IST 17:12 IST

Civiele schemering 04:47 IST 17:33 IST

Nautische schemering 04:22 IST 17:58 IST

Astronomische schemering 03:58 IST 18:22 IST

Golflengte van het zichtbare licht: 12h 46m

Daglengte 12h 04m

Tomorrow will be 0m 37s shorter.

Dit zijn de data zoals ze vandaag zijn. Over 60 dagen zijn de dagen dus pakweg 30 minuten korter, kan je zelf even uitrekenen hoe het allemaal uitpakt

• surya

Hoi,

Ik ben daar twee maanden geweest, of iets langer

maar het is echt heeel heeeel mooi. Vooral barren island daar is de vulkaan die werkt, maar of die nog werk weet ik niet.

Je gaat in de avond met een boot vanuit port blair, en in de nacht komt de boot bij het eiland, dan kun je de lava zien.

havelock, ga naar beach 7 dan naar rechts door het bos, dan kom je bij een laguna die is heel mooi. Papagaaien enzo, en olifanten eten daar. Toen hadden ze er twee.

Verder kun je een brommertje huren in het dorpje waar de markt is op havelock. Je kunt dan makkelijk het eiland rond. Ook werkt daar een hele lieve man die sieraden maakt en objecten van kokosnoten, in het dorpje in havelock.

Ik zou zeker niet paar dagen gaan maar volledige visa of permit tijd voor andaman, er is zoveel te zien. En is echt puur ontspannen, zeker 1 keer kun je dan de volle maan zien als je juiste tijdstip gaat. Dan lopen door de mangrove bossen.

Er schijnen nu meer eilanden open te zijn.

Happy resort is heel leuk in havelock, basic met open hutjes aan het strand en heel aardige mensen die er werken.Als je er komt, doe Dabur de groeten van mij noem me maar painter.

Ze hebben ook hele lekkere coconut rice. mmm jammie

port blair vind ik niks aan, veel te druk en is gewoon een stad met bezienswaardigheden, behalve die gevangenis is echt freaky wat die engelsen deden. Ben er zelf niet geweest maar wat ik had gehoord.Als je de mannen van het permit lief aankijkt en je boot “mist” kun je langer blijven. Niet bij neerleggen.

Ik ben alle keren met de boot gegaan twee keer heen en twee keer terug, vanuit Kolkata en Chennai. Kolkata duurt langer 4 nachten ong. maar is wel echt een hele mooie beleving die je niet vergeet. Neem wel veel eten mee op de boot, ze hebben daar eten maar als je niet tegen spicy kunt dan heb je pech gehad.

Veel plezier en een hele mooie tijd

• surya

het is daar dacht ik vroeger donker dan hier in de zomer zowiezo. rond haf 7 ofzoiets dacht ik, niet zeker