extra belasting in Delhi airport

• Riez

Toen wij afgelopen 11 augustus vanuit Delhi naar Nederland wilden vliegen, moesten we extra belasting betalen bij de incheckbalie van Swissair. Volgens hun was dat een nieuwe regel die in mei van kracht was gegaan en iedereen die voor mei hun tickets haddèn geboekt had deze belasting niet betaald in hun ticket en moest nu dus bij betalen. We baalden hier behoorlijk van want het was 1300 rupees pp en dus 7800 rupees in totaal, voor ons best een heel bedrag. Vage antwoorden waarom we niet van te voren waren geinformeerd hierover en waar we een klacht zouden kunnen indienen. Wel betaald anders werd ons de toegang tot het vliegtuig geweigerd. Wie weet hier meer van en wie heeft dit ook gehad? Ik weet dat er meerderen zo ongeveer tegelijk met ons hebben geboekt van dit forum….Kunnen we hier iets mee of echt dikke pech en 7800 rupees armer?

• KeesS

Ja Riez, heb ik enige tijd geleden ook al over geschreven. Bij Emirates moesten wij ook bijbetalen in mei.

• riez

O, dat stukje heb ik dan waarschijnlijk gemist….:)

Wij hebben inmiddels dit antwoord gekregen van de reisagent….

Geachte heer/mevrouw,

Bij de laatste stap van het maken van de boeking wordt gevraagd of u akkoord gaat met de voorwaarden van de airline en met de voorwaarden van Ebookers, hiermee bent u akkoord gegaan. Het volgende staat vermeld in de voorwaarden:

Door de regering opgelegde taksen, heffingen en onkosten

In de prijs van uw vlucht kunnen taksen, heffingen en onkosten worden opgenomen die door gouvernementele instanties worden opgelegd voor luchttransport.

Deze kunnen een groot deel van de vliegkosten uitmaken en kunnen opgenomen zijn in de onkosten of afzonderlijk op uw ticket worden vermeld.

Het is ook mogelijk dat u belastingen, heffingen of andere onkosten moet betalen die nog niet werden aangerekend, bijvoorbeeld omdat het niet altijd mogelijk is om alle reisbelastingen op uw ticket(s) te vermelden.

In sommige gevallen moet er een afreisbelasting door u ter plaatse worden betaald aan de regering van het land waaruit u vertrekt, en ze kunnen derhalve niet door ons worden teruggevorderd.

Dit wordt dus aan de klanten doorgegeven rekening te houden met eventuele vertrekbelastingen, dit geld niet alleen voor Delhi. Meerdere landen vragen vertrekbelasting zoals bijvoorbeeld Cuba. Dit is een regel van de regering en hier is helaas niets aan te veranderen.

Nou, ja t was wel even balen…..maar ik heb toch goed begrepen dat bij de tickets die vanaf mei zijn geboekt dit niet meer is omdat het daar wel bij inbegrepen zit toch?

• Rob

Riez,

Wat ik hieruit begrijp is dat je bij het boeken van (goedkope) tickets goed moet checken of alle taxen inbegrepen zijn.

In het verleden moest ik altijd in Delhi 500 roepie vertrekbelasting betalen.

Sinds een aantal jaren zat dit bij mijn ticket in.

Inmiddels kan dit weer veranderd zijn, prijzen fluctueren voortdurend.

Misschien vanwege de verbouwing op IGI airport, geen idee.

Rob

• erik

Het is een developement fee, ze kunnen het leuk brengen :(

News

New Airport Tax payable at Delhi Airport

UPDATED 19 FEB

Delhi International Airport Limited (DIAL) with approval of the Government of India has levied a Development Fee (UDF) at Delhi’s Indira Gandhi International Airport with effect 01 March 2009.

The amount is:

* Rs 1,300 per person for all overseas and Indian passengers travelling from Delhi Airport on any International flight.

* Rs 200 per person for all overseas and Indian passengers travelling from Delhi Airport on any Domestic flight.

* Infants are exempt.

• Shirley

Ik stond voor dezelfde verrassing toen ik op 26 juli IGA verliet. Met KLM.

• Ineke M

Wij begin in mei met Finnair

Ineke

• Marielle

Vreemd, ik ben op 31 juli vertrokken en niets bijbetaald…. (Air India/Lufthansa)

• chris gerdsen

Hallo, bestaat de development fee nog op delhi airport en zo ja geldt die ook voor transit passagiers

• Sundri

Nee, die bestaat niet (meer). Ik vloog afgelopen februari vanaf Delhi en toen moest ik geen extra airport taxen betalen. De laatste keer dat me dat overkwam was in 1999 en ik reis ieder jaar 1 of 2 keer naar India, vaak Delhi.