Babyvoeding en Pampers

• Sunita

Dag bezorgde papa,

WIj zijn van plan om begin vov met onze zoon naar India te gaan voor vier weken!

Hij is dan 13mnd!

OOk wij vonden het spannend om te gaan en om hierover een keuze te maken.

En zijn ons ervan bewust dat het een egoiistische keuze is. Maar wij geloven dat als wij genieten onze zoon ook erg zal genieten van deze reis!

Wij hebben ook al eerder een vlucht gemaakt van 10 uur! Hij was toen nog maar zes mnd! Maar dat ging hartstikke goed hoor!

KLM heeft nu aanbiedingen naar Delhi! EEn directe vlucht!

Gebruik bij het stijgen en dalen neusspray, of een fles water of geef de borst.

Verder nemen wij voor een week pampers , poedermelk en potjes voeding mee!

Jullie kunnen nog voeding van 200 gr meenemen. Onze zoon is dan 13 mnd en heeft ws potjes van 250 gr nodig.

BIj de kruitvat kan je potjes fruit kopen van 200 gr die ook voor oudere kinderen te gebruiken zijn!

Va 1 jaar hoeft een kind maar 300cc zuivel, dus dat scheelt ook al!

De rest kopen wij daar gewoon, daar worden ook kinderen geboren en wonen ze dus er zal toch wel wat te krijgen zijn!

Let alleen even op de extra vaccinaties die een kind moet hebben. BMR en misschien Hepatitis A junior.

Maar die Hepatitis A junior moet onze zoon wel, maar misschien als jullie kind onder een jaar is hoeft dat niet?

En jullie gaan toch ook twee weken?

Misschien nog handig om een rugdrager mee te nemen? Dat doen wij zodat niet iedereen aan de kleine man gaat zitten.

Groetjes, Sunita

• Bezorgde papa

Bedankt voor je reactie Sunita!

We hebben al Olvarit a la carte ingeslagen voor de vakantie (AH actie 2=1) :) Verder nemen we Nestle pap mee, alleen water toevoegen, makkelijk en onze dochter lust toch geen Bambix/Friso enz. papjes. Nog een paar pakjes en bakjes fruit en klaar. De rest zien we ook daar wel.

Van de huisarts hebben we een recept gekregen voor de neusspray.

Mijn vrouw zou eerst alleen gaan, maar bij mij bleef iets knagen, een beetje onzekerheid, ik had er geen goed gevoel bij. Wat als het kindje ziek wordt bijv? Mijn vrouw is dan ook niet 1-2-3 terug in Nederland:(. Bovendien zou mijn vrouw niet zolang zonder ons kunnen en wij ook niet zonder haar… Dus gaan we samen!(:D

• Shirley

Goed plan! Want….stel dat een van jullie ziek wordt….. ;-), is er altijd nog 1 die voor de baby kan zorgen.

• Leen

Beste,

ik las eerder toevallig dat u reeds twee keer met uw baby naar India bent geweest. Wij gaan dit jaar de tweede keer met ons zoontje. Hij is dan 17 maand. Vorig jaar kreeg hij uitsluitend borstvoeding en heb ik geen vaccins laten zetten naast het basisschema. Dit jaar eet hij wel reeds vast voedsel. Hebben jullie je baby specifieke vaccins laten zetten? Zo ja welke?

sorry dit hoort niet echt thuis onder deze topic maar wou mijn vraag toch kwijt.

Alvast bedankt!

• Ineke M

Wij hebben het vooraf nagevraagd, maar omdat onze kleinzoon al voor DKTP was ingeent hoefde hij verder geen speciale inentingen. Kan zijn dat het ook te maken heeft met het gebied waar je verblijft en de omstandigheden. Wij vlogen op Delhi en gingen van daaruit door naar Pushkar waar we blijven en altijd in een goed hotel zitten. Op het consultatiebureau of GGD kunnen ze u vast verder helpen.

met vriendelijke groet,

Ineke