India met de feestdagen

• Rob

Pascal,

De Taj Mahal is op vrijdag gesloten, niet op maandag.

Dit jaar valt 1e kerstdag op vrijdag.

Verder heb ik geen idee van “onze” feestdagen in India.

Volgens mij kun je beter met de sneltrein naar Agra.

Met een taxi duurt dat minstens 2x zo lang en is relatief duur.

Drie dagen lijkt mij veel te lang voor Agra.

Wat ga je verder doen in de tijd die je over hebt?

Rob

• Pascal

Bedankt Rob,

Ik had ergens gelezen dat het op maandag gesloten was i.v.m. het schoonmaken.

Voor mij is India nog onbekend, ik heb al verschillende reizen naar Azie gemaakt met als doel reisfotografie. Vooral het dagelijks leven in dat soort landen boeit mij zeer. Ik reis alleen dus kan ik altijd in een vrij korte tijd alles goed en rustig bekijken. 3 dagen Agra zou inderdaad te lang kunnen zijn.

Ik kom er nog niet helemaal uit met het boeken van een treinticket, misschien lukt het niet omdat het pas over 4 maanden is.

Mvgr. Pascal

• Kannadiga

Waarom we onze jaarwisseling

> Christelijk noemen? Wellicht omdat die jaartelling

> gekoppeld is aan (van oorsprong) Christelijke

> landen of Christelijke traditie? Wie het weet, mag

> het zeggen.

Het oorspronkelijke Europese (of Romeinse) nieuwjaar was op 1 maart. In de meeste culturen begint het nieuwjaar in de lente. Ook het Indiase nieuwjaar dat Ugadi genoemd wordt.

Je kunt de oorspronkelijke kalender nog zien in de maanden. September, sept = zeven; Oktober, octo = acht, November, nove = negen. Februari als restmaand (28 of 29 dagen) was de laatste maand van het jaar.

Er kwam verandering in toen men met het midwinterfeest de geboorte van Jezus ging vieren. Kerst dus. Omdat de jaartelling gerekend wordt vanaf de geboorte van Jezus, moest men het jaar ook laten beginnen mat de geboorte van Jezus. De eerste maand van het midwinterfeest is januari. Dus toen had men besloten om het jaar met januari te laten beginnen in plaats van maart.

• kees m

Hallo Pascal,

Inderdaad Agra kun je in een dag goed bekijken.

Treinen boeken twee maanden vooruit

boek via www.cleartrip.com

Daar boek ik altijd de flight and traintickets, perfekt

grjes Kees M