Kleding in oktober

• Maaike

Met de kleding komt het dan wel goed. Heb ook nog wel wat overhemdblouses met korte mouw (en lange voor 's avonds) en de rest koop ik daar wel.:)

@Kees: Wij gaan helemaal op de toeristische toer: Woensdag de 27e komen we aan in Pushkar. We blijven 2 nachten in ‘luxe’ tenten met 2 bedden. ‘s Avonds met een kamelen’taxi' een stukje de woestijn in. Vanaf die plek heb je uitzicht over de hele kamelenmarkt en Pushkar. Hier hebben we dan onder de sterrenhemel bij kampvuur een picknick.

Ik ben heel benieuwd wat India gaat brengen. We zijn een paar jaar terug wel in Sri Lanka geweest en kan me er dus een klein beejte een voorstelling van maken. Eén van de grote verschillen met SL zal zijn dat we veel en veel meer mensen zullen zien.

• T.o.m.

Veel plezier Maaike,

en ik zal het maar alvast verklappen:

Als je denkt dat SL een beetje lijkt op Rajastan,

dan lijkt Noorwegen ook wel wat op Spanje…………..

maar echt, dat is niet zo.

• Maaike

(:D (:P) X(

Ik heb inmiddels ook heel wat filmpjes op You Tube bekeken, ladingen foto's bekeken en ik heb een hele lading reisverhalen van internet geplukt. En 4 mensen in de kennissenkring zijn in India geweest. Zowel groepsreis als diverse maanden op eigen gelegenheid met rugzak. Heb van hen ook diverse ervaringen gehoord. Ook de horrorverhalen, want 1 van hen heeft daar vrijwel voor dood in een ziekenhuis gelegen. Ik heb dus een heeeeeeel klein beetje een idee wat me te wachten staat.

• T.o.m.

Niet teveel uitzoeken van te voren he B)

want het wordt zowiezo fantastisch ! ! !

• Renneke

Je moet vooral respect hebben voor het land en zijn inwoners (zowel mens als dier). Het is een prachtig land met heel veel lieve mensen. Maar ook heel veel armoede - kinderarbeid - vieze smerige drukke lawaaierige onveilige steden.

's avonds niet de straat op.zeker niet in de steden. In oktober kan het soms nog heftig regenen maar is het in verschillende delen ook erg warm, vochtig warm.Kijk naar de prachtig geschoren kamelen, in allerlei patronen. Help een arme met een paar rupies, geef een kind een lolly.

Als je weggaat laat dan een paar van je kleren achter, ook je restje shampoo of zeep enz.

India heb ik lief maar o wat haat ik haar soms, maar altijd kom ik terug.

Goede reis en voor alles genieten!

• erik

"drukke lawaaierige onveilige steden.

's avonds niet de straat op.zeker niet in de steden"

???

Misschien voor een vrouw alleen, ik heb met nog nooit ergens onveilig gevoeld, ook niet diep in de nacht in Delhi of zo.

• Sundri

Ook ik ben als vrouw alleen in Delhi regelmatig ‘s avonds uit geweest en heb me nooit onveilig gevoeld. Er is ook nooit iets gebeurd. Dus volgens mij valt het met die onveiligheid in India ook ’s avonds erg mee.

• KeesS

Die luxe tenten zijn leuk, hebben wij ook een keer gedaan. De Pushkar Mela is volgens mij het grote feest, kermis, waarzeggers, gokkers, eten en veel mensen, maar het is wel een belevenis. Mijn voorkeur ligt in de dagen ervoor als er de kamelenmarkt is. Vooral ‘s morgens heel erg vroeg is het dan een fantastische sfeer. En och wat is luxe: de 1e keer in India hebben wij een kamelen safari gemaakt, ’s middags bij aankomst in het kamp, stonden er allemaal tafels en stoelen. De tafels waren allemaal keurig gedekt met tafelkleed, borden en bestek. Had ook wel wat. B)

• KeesS

Tja vergeet ik te schrijven dat India wel anders zal zijn als SL, zoals T.o.m. ook al schrijft. Het blijft een geweldig, tegenstrijdig, gemakkelijk, moeilijk, vies, schoon etc land. En inderdaad veel mensen. Maar het blijft fascinerend en boeien. Blijf relaxed en het gaat goed.Beetje op het eten en drinken letten.

• Ineke M

Regen in oktober heb ik in Rajasthan nog nooit meegemaakt en heb me ook nooit onveilig gevoeld.

Ineke