Kleding in oktober

• Maaike

Een vraag voor de kenners hier op het pb.

Wij vertrekken 17 okt. naar India.

Kan iemand ons enig advies geven wat voor soort kleding we mee moeten nemen en hoe het globaal met de temperatuur is.

Dit is onze route:

Amsterdam - Delhi

Delhi

Delhi - Mandawa

Mandawa - Bikaner

Bikaner - Jaisalmer

Jaisalmer

Jaisalmer - Jodhpur

Jodhpur - Ranakpur

Ranakpur - Udaipur

Udaipur

Udaipur - Pushkar

Pushkar

Pushkar - Jaipur

Jaipur

Jaipur - Agra

Agra - Delhi

Delhi - Amsterdam

• VideJo

Het is in Rajastan niet aan te bevelen om al te bloot te lopen, maar voor de temperatuur kán het wel. Minimaal een polo of een overhemd met korte mouwen, want een t-shirt wordt daar als ondergoed gezien. En een dunne lange broek, minimaal driekwart van lengte.

• Sundri

In oktober en november is het in dit gebied nog behoorlijk warm, ‘s nachts in de woestijn (Thar desert) kan het fris zijn, b.v. als je een kamelentocht doet in de omgeving van Jaisalmer en je in een tentje slaapt. Dus luchtige kleding meenemen of in India kopen. Daarnaast zou ik gewoon een fleecetrui of zoiets meenemen, vooral voor je reis van en naar NL - India en mogelijk voor ’s nachts. Die kan je zo nodig ook gebruiken als kussen.

• Sundri

Volgens mij kan een t-shirt best zolang je schouders maar bedekt zijn. Klopt ook dat het beter is je benen bedekt te houden.

• KeesS

Liefst wat loszittende katoenen kleding. Neem weinig mee want daar is genoeg te koop. Voor 's avonds heb ik wel altijd “dingen”aan met lange mouwen/broekspijpen en zo ter bescherming tegen de muggen (naast goed insmeren). En even wassen en het is zo weer droog. Een hoedje/pet is ook handig. Leuke route trouwens X(. Was het maar vast oktober, dan gaan wij ook weer. (:D

• Maaike

'een t-shirt wordt daar als ondergoed gezien'

Is dit echt zo? Zelfs als je T-shirts aan hebt met opdruk?

• Maaike

'In oktober en november is het in dit gebied nog behoorlijk warm'

Wat bedoel je met behoorlijk warm? 20, 25, 30, 35 graden?

• Maaike

Driekwart wijde broek (over de knie) kan dat wel? Hier heb ik genoeg van.

@ Kees, wat ga jij doen in okt? Ook naar het Pushkar festifal?

• Sundri

Tuurlijk, wijde broeken en driekwart kan zeker!

• KeesS

3/4 is ok. Alhoewel je sommige mensen ziet lopen waarvan je denkt: hoe kan het, maar goed. Blijf jezelf, beetje redelijke kleding en het is ok. Nee, ik ga net voor de fair, omdat ik dat een geweldige periode vind, rusitg, de fair in aanloop/aanbouw, relatief weinig toeristen. En als je een mooi plekje zoekt daar bij al die kamelen, kamelen, kamelen, heb je de mooiste tijd van je leven. Wanneer ga ja daar heen? B)