route zuid india.(Rob, kun je me adviseren)

• hannah

Hallo,

De kogel is door de kerk.

heb een ticket gekocht naar Bangalore voor 30 oktober.

Ik blijf een maand.

Dit is de route die ik in gedachten had.

Een aantal vragen hierover:

is deze route haalbaar in 4 weken?

nog tips?

vergeet ik belangrijke dingen?

Ik start in Bangalore, ga door naar Mysore, Ooty, Cochi, Kollam,Trivandrum,Kovalam,Madura, Pondicherry, Chennai, Bangalore, Hampi, Bangalore.Ik wil in ieder geval een wildpark aandoen, een paar dagen luieren aan zee en ik reis zoveel mogelijk met de trein. Of de bus.

Bangalore lijkt me niks, dus ik wil gelijk naar Mysore als ik aankom en daar een hotel zoeken.

Bangalore kan ik eventueel, als er nog tijd is, op de terugweg nog bekijken.

Hampi wil ik vanuit Bangalore met de trein doen, dit zal me 2 dagen kosten.

Graag advies en/of tips.

Rob, lijkt dit een goed plan?

Groeten, Hannah.

• Sundri

Tussen Pondi en Chennai zou ik zeker nog Mahabalipuram aandoen, anders mis je toch echt wat. Mamalla is naar mijn mening leuker als Pondi.

• herna

Hannah,

Ik vond Bangalore ook niets! Althans wat cultuur betreft. Er zitten wel mega shopping malls. En iedereen spreekt Hengels. (Engels met een heel zwaar Hindi accent). Mysore is mooi,met 3 dagen heb je wel alles gezien. Ooty is mooi,kan behoorlijk koud zijn.

Rest van je route ken ik niet.

Succes Herna

• Khan

hannah Schreef:

——————————————————-

> Ik start in Bangalore, ga door naar Mysore, Ooty,

> Cochi, Kollam,Trivandrum,Kovalam,Madura,

> Pondicherry, Chennai, Bangalore, Hampi,

> Bangalore.

Typisch rondje TN-Kerala, als je toch via Chennai gaat, waarom niet wat meer noord-westelijk gaan naar Tirupati? (een van de belangrijkste tempelcomplexen in AP) Zou een optie zijn.

• kataratja

Ja khan al helemaal mee eens, ik zou alleen om de laddu gaan, heerlijk!!!

• Rob

Hannah,

India betekent keuzes maken, je kunt nooit alles zien in 4 weken tijd.

Als ik jouw was zou ik een globale dag-tot-dag planning maken.

Inclusief de reistijden per trein of bus.

Ter plekke kun je daar wel weer van afwijken, maar het geeft je een richtlijn in haalbaarheid.

Zelf ben ik 2 keer in Zuid-India geweest.

De eerste keer 4 weken met een georganiseerde groepsreis.

De tweede keer 3 weken op eigen gelegenheid, voornamelijk met de bus.

Een andere keer Mumbai / Goa tel ik niet mee als Zuid-India.

Bangalore vond ik zelf niets, maar nu zou ik wel nieuwsgierig zijn naar de moderne ontwikkelingen.

Chennai vond ik ook niet zo bijzonder, ga maar gelijk naar Mahabalipuram, is veel leuker.

Pondycherry vond ik ook niet zo bijzonder, tenzij je geinteresseerd bent in die Franse stedebouwkundige die ook Chandigarh ontworpen heeft.

Kollam / Cochin vond ik ook niet zo bijzonder.

Trivandrum heb ik slechte herinneringen aan, mijn linkerkies is daar achter gebleven.

Wat dan wel?

- Mahabalipuram

- Kanchipuram / Trichy / Tanjore / Kumbakonam / Chidambaram (tempelcomplexen)

- Mysore / Brindavan Gardens

- Madurai

- Kanyakumari / Kovalam

Erg mooi vond ik de treinreis door de backwaters van Trivandrum naar Cochin.

Als wildpark vond ik een avond / nacht safari in Mudumalai (bij Ooty) interessant.

Hampi is volgens mij een must see, ben daar helaas nooit geweest.

Of ik iets wel of niet leuk vond in India heeft soms met mijn stemming te maken.

Soms is het te heet of ben je moe van alle indrukken om goed rond te kijken.

Rob

• Khan

Rob Schreef:

——————————————————-

>

> Wat dan wel?

> - Mysore / Brindavan Gardens

Brindavan Gardens zou ik lekker laten zitten. Een enorme wandeling over een stuwdam en terug, met politieagenten met lathis die de massa in bedwang houden. En volgens mij was het complex in 2004 ook over zijn hoogtepunt heen (niet werkende fonteinen, diverse sporen van achteruitgang). Botanical gardens en het spoorwegmuseum wel, en dichtbij het centrum. En het paleis natuurlijk!

• MariekeH

Bangalore is inderdaad niet zo bijzonder, ik heb er een paar maanden gewoond en vroeg me telkens weer af wat al die toeristen daar kwamen doen…

Trivandrum vond ik ook niet echt interessant, maar dat komt misschien ook doordat steden mij meestal niet zoveel boeien.

Hampi is heel toeristisch maar ook heel mooi. Ik heb daar in 1 dag heel veel gezien, maar het lijkt me fijner om er 2 of misschien wel 3 dagen te blijven, omdat er gewoon te veel is voor 1 dag…

Heel veel plezier!

• Khan

MariekeH Schreef:

——————————————————-

> Bangalore is inderdaad niet zo bijzonder, ik heb

> er een paar maanden gewoond en vroeg me telkens

> weer af wat al die toeristen daar kwamen doen…

Misschen het nachtleven in? :)-D

Botanical garden is wel aardig, en paleis van Tippu vond ik ook wel de moeite waard, hoewel het verschil voor wat de westerse toerist moet betalen met de toegangsprijs voor Indiers weer eens behoorlijk is. Ik heb Bangalore High Court en parlementsgebouw ook bezocht, en mij nog verbaasd over de belabberde toestand van Childrens Park om de hoek. Als spoorwegliefhebber maakte het smalspoortreintje voor de kinderen voor mij weer veel goed. En nog genoten van een generale repetitie voor een ceremonie bij een militair monument.

Zie voorts voor de liefhebbers van de tijd van de Raj

http://www.children-of-bangalore.com/1920.htm

Nadeel van Bangalore is dat het eten niet zo geweldig is. Ligt misschien aan modern eten uit blik of mijn keuze van restaurants. B)

• Hannah

Oke, ik heb een heleboel tips.

Zal me weer inlezen.

Enne, Rob, moet ik die kies nog zoeken???

Waist nog woar e ligt??

Groeten, Hannah.