oude kleding

• Rianne

Hoi,

Ik ga over 3 weken naar India en vroeg me af of oude kleding hier nog welkom is?

Aangezien de meeste mensen denk ik een sari dragen.

Ik heb het dan over oude t-shirts en hemdjes die ik daar wil laten.

Rianne

• Khan

Geef lekker aan de kledingbeurs in Nederland, of gebruik het zelf als poetsdoek als je het te slecht voor NL vindt. Als je aan liefdadigheid wil doen, koop dan nieuwe kleding in India, kost zeer weinig.

• Rob

Rianne,

Al mijn kleding koop ik in India.

Om het gebruikt en vies weer mee terug te nemen vind ik niet netjes.

Rob

• kataraja

Wat een rot reacties hier vooral van van Rob, wat jij met Rattan doet, vind ik pas ongepast!! Geld verdienen over de rug van een arme taxichauffeur, of hem over laten komen voor een ehum “vakantie” jaja.

Rianne als de kleren niet kapot of vies zijn zou ik niet weten waarom je ze niet aan een arme donder zou kunnen geven, als je ze niet geeft heeft hij helemaal niets. Heb vaker oude

t shirts gegeven aan bedelaars en ze waren er maar wat blij mee. Maarja de politieke correcte eco toeristen zullen het er wel weer niet mee eens zijn, Khan en Rob als je helemaal onder bent en je hebt helemaal niets is alles welkom geloof mij, ik was er!!!

• Ineke M

Kataraja, jouw reactie zegt misschien meer over jouw, dan over Rob. En geloof me, als jij Rattan zou kennen zou je niet zo reageren.

Wat de T-shirts betreft: ik ben redelijk lui aangelegd en alleen al uit dat oogpunt kun je ze beter in India kopen als mee sjouwen. Daarnaast is het ook nog eens goed voor de economie. Maar dat is slechts mijn mening. Een echt antwoord op de vraag: Denk dat 99% van alle arme vrouwen in sari loopt (T-shirts zie je vooral bij de jongere generatie in de wat betere klasse). Hempjes zijn voor de vrouwen al helemaal ‘not done’. Mannen daarintegen lopen vaak wel in westerse kleding.

Ineke

• surya

Doe gewoon wat jezelf wilt.

Ik ben ook met Kataraja eens wat betreft Rob, maar ik luister er al niet meer naar, als je vaak een haan hoort brullen heb je het op een gegeven moment niet eens meer door.

En er zijn echt wel hempjes mogelijk in India, ik weet niet in welke gat je reist, maar in India zijn er mensen net zoals mensen hier en die dragen ook hempjes. Ik neem hier ook weleens kleding van vriendinnen over en daarvoor hoef ik echt geen arme sloeber te zijn. En anders kun je het altijd gebruiken als poetsdoek.

er is vast wel iemand gelukkig mee.

• Rob

Beste Kataraja,

Volgens mij ontgaat je mijn “boodschap”.

Overigens, mijn Indiase vriend Rattan deelt gekregen tweedehands kleding uit in zijn geboortedorpje.

Daar hebben ze nog minder dan niets.

Rob

• kataraja

Rob, ik heb een hele tijd niet gereageerd op dit forum, maar ik heb wel meegelezen. Maar nu kon ik mij niet inhouden, dit meisje bedoelt het gewoon goed en wil wat gedragen kleding meenemen naar india, wat is daar in godsnaam mis mee, ze bedoelt het goed en nogmaals een arme sloeber die niets heeft zal daar heel blij mee zijn.

Rob je moet je reacties eens nalezen, waarom (vaak) reageer je zo, of je bent kleinerend, betuttelent, en dan zeik je weer iemand af.

• Rob

Beste Kataraja,

Ik heb mijn eigen stijl van reageren.

Die is minder grof en insinuerend dan die van jou.

Rob

• Rob

Lieve Surya,

Vind je mij echt zo'n haantje op dit prikbord?

In het “echt” val ik wel mee hoor.

Rob