Omelet met bosui en groene peper

• Rob

Lieve Herna,

Heb je op die link geklikt?

Rob

• Sundri

Ik schil de gember ook niet…, niet alleen voor de thee, maar ook niet als ik die verwerk in een Indonesische maaltijd…

• herna

Als ik weer eens een goed stuk gember kan kopen zal ik dat dan eens proberen.

Ik koop ze hier (Spanje) in de enige winkel waar een gammel doosje gember staat en wat er niet zo fris uitziet! Geen idee hoe lang zo'n knolletje goed blijft maar ik grabbel nu al een half jaar uit het zelfde doosje. Een aantal knolletjes zijn al verdroogd dus vandaar dat ik ze ook altijd schil.

• dagmar

een recept waar mijn indiase schoonmoeder en inmiddels ook mijn familie en anderen die het aandurven bij zweren: bij verkoudheid, hoesten e.d.: een stuk verse gember nemen, schillen en in b.v. twee kleine stukjes en dan met vijzel even platdrukken. Vervolgens zo veel mogelijk evrs gembersap eruit persen - ongeveer een halve tot een teelepel vol. En dan slikken. Verhoogd de weerstand….

Zelfs mijn zoontje van 4 jaar drinkt het makkelijk weg, met of beetje honing erbij of wat water achteraan, want is wel een beetje scherp.

En of het nu aan de gember ligt: we zijn allemaal minder of dan minder ernstig verkouden….