Niet te missen in Agra

• erik

Ik heb niets met gebouwen, toen ik op de Borobodur stond dacht ik ook" OK, dat is het dan (en bij de pyramides in Gizeh had ik hetzelfde gevoel). Maar de Taj is anders, dan denk je echt. Wow!! ook de 15e keer dat ik door die poort liep had ik dat gevoel, dat er nu wel iets heel speciaals op mijn netvlies verscheen.

• Khan

Maarten schreef:

>

>

> Kijk, ziek word je toch. Maar hoe ga je ermee om. Vies

> praatje, maar aan de dunne. Dan extra veel (flesse water)

> drinken dat je lekker schoon bent. Dan stoppen en vasten.

M.i. kun je beter coconut water en butter milk drinken. In water zit helemaal geen voedingsstoffen, waardoor je uiteindelijk verzwakt. In combinatie met hoge temperaturen kun je vervolgens aan het infuus (ik overdrijf niet).

• San

Wij zijn lopend over de brug naar de Baby Taj gegaan……. de old town ingedoken….avondje bioscoop…. Behalve de Taj Mahal heeft Agra wat ons betreft niet zoveel meer te bieden. We hadden het wel een beetje gehad met de forts die we in voorgaande steden wel veel hadden bezocht.

• Ineke M

Baby Taj……m.i. veeeeel mooier dan de Taj zelf!!!! Zou ik zeker naar toe gaan.

Ineke

• theo

Juist, ja , Erik, de pyramides, de Borobodur, ook daar was ik, prachtig, maar Taj Mahal is van een totaal andere orde.

Annemarie, als je nu nog niet overtuigd bent,………:?

• froukje

het Tropencentrum v.h.AMC zegt,dat als je niet ziek bent geweest in India,dan ben je op Texel geweest.

• froukje

dus,Annemarie,gaan.

• theo

Gelukkig niet op Ameland, is de Texelse keuken zo slecht?

Of is het de Q-koorts van al die schapen:?

:D:D

Zo wat een reacties voor Annemarie, die is nog wel even bezig met lezen :D

• Paul Broekman

De Taj is een ongelooflijk mooi staaltje van symetrische archtectuur. De keren dat ik er was werd ik er blij van maar ook steeds sprakeloos.

Helaas kun je de meest mooie ruimte niet meer bezoeken, de tombe. Dat komt omdat de halfedelstenen steeds weer gestolen werden.

Veel mensen gaan rechtstreeks naar Agra en slaan Mathura over. Dat is jammer want Mathura is erg leuk. Zeker het gedeelta aan de Jamuna rivier met kleine sympathieke ghats. Het heeft ook bijzondere huizen met eigenaardige beelden en architectuur)

Verder is het de geboorteplaats van Krishna!

Vlakbij Mathura ligt het Hare Krishna centrum in Vrindaban, prima (vegetarisch) eten daar!

Het Agra hotel in Mathura ligt aan de oude Ghats.

Je kunt prima wandelen in de omgeving (leuke kleine dorpjes met interessant handwerk zoals sieraden maken)

http://mathuravrindavan.com/

www.indiasite.com/uttarpradesh/mathura.html

Foto:

www.indiamike.com/…/photo/30610/size/big

En dan Deeg, op 35 km van Mathura ook erg de moite waard als je van kleinschalig houdt.

www.tourism-of-india.com/deeg.html

Het paleis in Deeg

Tja, en als je dan toch die kant op gaat is Bharatpur een must als je van wildlife en vogels houdt of graag tussen de pythons in het python inloopt.

www.indianwildlifeportal.com/wildlife-sanctuaries/bharatpur-wildlife-sanctuary.html

En zo ben je een week of wat verder….

• Maarten

Erik (of iemand anders die meer weet)

Wat is Only ? voor een hotel/restaurant? Waar ligt het? Ik kan er niks over terug vinden.

Heb je ook een naam bij het andere draaiende hotel/restaurant. THNX