Veilig eten en drinken

• KeesS

Een van de dingen waar je wel voor moet uitkijken is dingen die lang staan of geschild fruit wat er al ligt. Ook moet je uitkijken voor eten met ongewassen handen, je handen schoonmaken als je iemand een hand hebt gegeven. Water, ijsblokjes uit/van kraanwater, in je ogen wrijven(mijn vrouw heeft ooit een bacterie opgelopen omdat ze in haar ogen (met vuile handen?) had gewreven. Kip eten is een extra risico op zich omdat veel kippen een bacterie/ziekte hebben die ook met het bakken niet doodgaat; melk kan ook verkeerd zijn, chai drinken kan een risico met zich meebrengen als het glas niet goed schoon is. Cola is goed voor de maag, in India dan, want het doodt de kleine beestjes zeggen ze. Lassie is goed voor de maag en darmen, tenzij het een lassie is met fruit die in de zon heeft gestaan. Kleine kinderen een hand geven kan ook verkeerd aflopen want die hebben geen schone handen. Salades zijn ook niet aan te bevelen, net als met je handen eten. ook met geld moet je uitkijken want dat is altijd vies. Zelfs het gebruik van een airco kan een ziekte met zich meebrengen door het stof etc. wat door de lucht geblazen wordt. Zelfs in het vliegtuig op de terugreis moet je uitkijken want ik heb op een vlucht van Kathmandu naar Delhi en van Delhi naar Europa wel ieens bedenkelijk voedsel gehad. Nou als je dit allemaal hebt overleefd zul je wel overreden worden door een fietser of zo die van de verkeerde kant aan komt rijden.

• Rob

Erik,

De grootste bron van ziektes is een slechte weerstand.

Die wordt mede bepaald door je psychische gesteldheid.

En door overmatig gebruik van antibactieriele zeepjes.

Rob

• Rob

Annemarie,

Agra is berucht vanwege opzettelijke voedselvergiftiging.

Rob

• Rob

Cola drinken is goed als je door diarree veel vocht verliest.

Vanwege het juiste suiker/zout gehalte.

In India is cola en mineraalwater behoorlijk chemisch vervuild.

Zo heb ik wel eens ergens gelezen.

Dat doodt vermoedelijk de bacterien als preventief middel.

Rob

• Tom

Zo.

Dat is nog eens to the point.

En helemaal correct.

• Annemarie

Wat? Dat meen je niet - ècht waar?

En waarom doen ze dat daar dan? Zodat je in het ziekenhuis komt te liggen en ze dan aan je kunnen verdienen ofzo?

Jee…..

• Tom

tja, het is echt waar.

en reken maar dat die lui je goed pakken

• erik

Zit ik psychisch kennelijk goed in mekaar, ik ben zelden ziek :)

• Annemarie

Even wachten….zitten jullie me nou voor de gek te houden?

Ik kan het bijna niet geloven!

Als het al waar is….waarom doen ze zoiets en waar gebeurt het precies (restaurants, hotels, eettentjes, stalletjes op straat)???!

Wie heeft hier ervaring mee?

• erik

Agra food poisoning scam

Sorry if this is an old subject thats been gone over before, but I can't find any threads on the subject.

A few years ago there was a major scam in Agra where hotels and retaurants were deliberately poisoning diners, who were then treated at great expense by private clinics. Obviously there was a cut in it for the restaurant.

The scam was discovered by an insurance company, but it's rumored that it still goes on. Guidebooks etc. are rather coy about naming and shaming those responsible and get round it by not listing those where ther has been some allegation of this sort. Therefore, when I notice that the hotel we have booked for Agra (Jaypee Palace) does not get mentioned in any guides, I start to worry…..

Does anyone have any recent or specific information on this?

Dit is een bericht uit 2004. Of het nu nog gebeurd kan ik ze snel niet vinden.