Fiets kopen

• sander

Hi allemaal, nog even heel veel werken en wij vertrekken voor onbepaalde tijd naar india… en verder…?

Nu bedacht ik mij ineens of het niet mogenlijk is een redelijke fiets daar te kopen en stukken in india te gaan fietsen..

Is er iemand die hier ervaring mee heeft. Met name ook wat een fiets aldaar kost?

tour of mountainbike ofzo

grt sander

• Sundri

Het is zeker mogelijk om een fiets te kopen en ze zijn daar hartstikke goedkoop. Een degelijke Indiase fiets koop je al vanaf circa Rs 2000. En die fietsen heel lekker.

Wat een mountainbike kost, weet ik niet.

Het is niet makkelijk om een fiets met versnellingen te kopen, ik geloof niet dat die in India worden gemaakt. Die kun je wel kopen, maar die moet dan waarschijnlijk besteld worden, dat zijn dan gewoonlijk Chinese fietsen. Ook daarvan weet ik niet wat die kosten.

• erik

In dat geval zou je naar Kathmandu kunnen gaan, daar hebben ze mountainbikes in overvloed.

• Annemarie

Zou je dat wel doen, fietsen in India?

Volgens mij kan het levensgevaarlijk zijn - gezien wat ik gehoord en gelezen heb wat betreft het hectische verkeer dat zich niet aan de regels houdt en de slechte staat van de wegen (kuilen, gaten enzo)……..

• Ineke M

Fietsen in India is goed te doen. Beter dan auto rijden in ieder geval.

De laatste keer kwamen we mensen tegen die al 30.000 km gefiets hadden over de hele wereld. Nu dus in India!

Ineke

• Tom

Ja, fietsen is eigenlijk te gevaarlijk.

Maar nog gevaarlijker is het als voetganger aan het verkeer deel te nemen.

Dan zijn er de bussen ook nog: levensgevaarlijk. Ik heb werkelijk doodsangsten uitgestaan in bussen met suicidale chauffeurs. Zou ik zeker niet in gaan zitten.

Als ik nu naar India ga, vlieg ik meteen door naar Goa, en blijf de hele tijd bij het strand.

Zo heb ik nog een redelijke kans het India avontuur te overleven.

Maar ja, dan krijg je weer meer kans op huidkanker. Ook voor mijn lever zijn die strandvakanties niet optimaal, want biertjes en wijntjes smaken extra lekker in Goa.

• joni

Ik heb regelmatig fietsen in India gehuurd (oa merk Hero ziet er uit als een ouderwetse gazelle fiets maar weegt waarschijnlijk 20 keer zo zwaar) maar dit waren niet echt fietsen waar je lange afstanden op gaat rijden.Dit geld naar mijn idee ook voor de mountainbike's in Nepal(Cannonbarrel de naam zegt het al).Het ligt er dus een beetje aan wat je wilt ,als je echt wilt gaan touren dan loont het denk ik wel om je eigen fiets mee te nemen plus een hoop reserve onderdelen.Verder denk ik dat fietsen in India best wel te doen is maar ik zou de grote steden vermijden en je moet ook wel een beetje tegen stofhappen kunnen .Ik ben op mijn trips door India verscheidene fietsers tegengekomen waren over het algemeen wel excentrieke types die er meestal al wel een kilometertje of 20 000 op hadden zitten maar ondanks het stofhappen en de overvloedige aandacht die ze kregen met hun voor indiaase begrippen vreemde fietsen waren ze allemaal erg enthousiast .

• joni

Ik tikte net Bicycle shops new delhi in op google en daar kwamen aardig wat fietsen winkels uit rollen misschien zou je daar kunnen informeren .Frank van Rijn heeft trouwens een leuk boek geschreven over fietsen in India het heet geloof ik tussen Pelgrims en pepers of zoiets

• sander

Hey allemaal, bedankt voor de reacties!! Dus wel opties genoeg dus!! Das fijn. Maar net als alle dingen in india… daar ter plekke bekijken, ha ha ..

• erik

Klopt. En er is ook Ram Ram India, over twee Engelsen die door India fietsen, ook een aanrader.