Kashmir & regio

• Shirley

Dat klopt, vroeger waren er wel rechtsstreekse vluchten naar Kathmandu, met Martinair of Transavia, maar nu niet meer.

Was het maar waar!

Hoopte dat dit snel wel weer ingevoerd zou worden, maar met de opnieuw opgelaaide politieke problemen in Nepal zal dat nu nog wel ff duren.

• Shirley

rechtstreekse dus… :)

• Bob

Wat een onzin. Mijn interesse gaat uit naar Ladakh, niet naar de rest van India. Ik geef niks om het “echte” India. Zou ik daarom niet naar Ladakh moeten gaan, maar naar Nepal of Tibet? Voor mij is het bijzaak dat Ladakh in India ligt. Ik probeer ook zo zelf mogelijk de bergen in te gaan. Ik heb er niet voor gekozen dat Ladakh bij India hoort. Als het bij Tibet zou horen, zou ik er vanuit Tibet naar toe gaan. Als het zelfstandig was, alleen naar Ladakh, of Zanskar, Spiti, Sikkim. Allemaal India, jammer he?

• herna

Annemarie: Nepal is een land,geen regio.

• Annemarie

Ojee Herna, dat wist ik niet….

• Annemarie

Ojee Bob, wat baal ik nou daarvan dat jij toevallig nèt in de regio's moet zijn waarvan ik ze niet als authentiek Indiaas beschouw.

Ik kan er gewoon niet van slapen - zò houdt mijn antwoord jouw bezig!

Ga maar lekker 4 weken op een berg zitten daar en kom tot jezelf :-)

Het zal mij een rotzorg zijn waar jij heengaat.

• Ineke M

Oordeel dan ook niet wat welen niet India is. M.i. is alles wat in India ligt ook daadwerkelijk authentiek India. Wie zijn wij (jij) om te oordelen wat wel en niet bla, bla, bla, is.

Zelf ga ik het liefst naar Rajasta. Zegt niets over (andere delen van) India……wel wat over mij.

Ineke

• Ineke M

Denk dat je nu wel genoeg aandacht heb gehad. Ga lekker naar India en waar je ook naar toe wil, maar val ons er niet meer mee lastig.

Ineke

• Rob

Ineke,

Daar sluit ik mij bij aan.

Rob

• Bob

Annemarie, JIJ was degene die aanstoot neemt aan mensen die naar het “verkeerde” India gaan om de “verkeerde” redenen. Ik hou van de cultuur van de Himalaya regio's. Dit omvat ook delen van India. So be it. Het “echte” India is niet echt mijn ding, maar het maakt mij niets uit dat mensen helemaal India gek zijn en dat India juist fantastisch vinden. Maar neerkijken of geirriteerd zijn om andere redenen om India te bezoeken, dat vind ik dus nergens op slaan.

Maar eigenlijk heeft Ineke nog het meest gelijk, India is diverser dan jouw definitie van India en mijn voorkeur voor de Himalaya's. Jij houdt niet van Kashmir, Ladakh, Darjeeling, Sikkim, Indiase deelstaten die grenzen aan Birma. Maar wel “het echte India”, i.e. een beperkt deel van India.

NB: Ik lees nu pas dat je nog NOOIT in India geweest bent?!?! Waar hebben we het dan eigenlijk over….